מנרב נכנסת לחולון - רכשה מגרש למגורים בכ-80 מיליון שקל

חתמה על עסקה לרכישת זכויות בקרקע בשטח של 8 דונם בחולון מידי נתנאל גרופ ■ תשלם 20.5 מיליון שקל עבור הקרקע וסכום נוסף שיהווה 26% משווי מכירת הדירות בפרויקט

האם הדיבורים על הקמת קרן מהחזר המע"מ של הקבלנים על ערבות חוק המכר, הצעה שטרם יושמה, מקדמים כבר עכשיו ביצוע עסקאות קרקע באזורי ביקוש? על-פי עסקה שדווחה היום (ה'), ייתכן שכן.

חברת מנרב דווחה הבוקר כי חתמה על עסקה לרכישת זכויות בקרקע בשטח של 8 דונם מידי חברת נתנאל גרופ בשכונת ח' 501 בחולון. מדובר בעסקה המשלבת מזומן ותמורה, במסגרתה תשלם מנרב לנתנאל גרופ 20.5 מיליון שקל עבור הקרקע וסכום נוסף שיהווה 26% משווי מכירת הדירות בפרויקט. יהיה זה פרויקט המגורים הראשון של החברה בעיר.

בנתנאל גרופ מעריכים את שווי התמורות הנוספות מהמכירה בכ-60 מיליון שקל, מה שמשקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-721 אלף שקל, מחיר גבוה יחסית לעסקאות קודמות במתחם. על-פי תוכנית השיווק של מנרב למכירת הדירות בפרויקט, מחיר ממוצע של דירה יעמוד על כ-2.2 מיליון שקל.

מדובר במגרש הממוקם במרכז העיר, בקרן הרחובות חנקין וגולדה מאיר, בסמוך לקניון חולון, למדע-טק, למוזיאון הישראלי לעיצוב ולסנימטק. זכויות הבניה על הקרקע מאפשרות להקים בניין מגורים בן 26 קומות עם חניון תת קרקעי ו-111 יחידות דיור. בסמוך לבניין המגורים, עתידה נתנאל גרופ לבנות מרכז מסחרי בשטח 3700 מ"ר שאיננו נכלל בעסקת המכירה למנרב אך תלוי בביצוע פרויקט המגורים משום ששני המבנים יחלקו את החניון התת קרקעי.

חברת מנרב דיווחה היום שהפרויקט הנמצא בשלבי תכנון מתקדמים עתיד לכלול דירות לופט בנות 4 חדרים, דירות 5 חדרים ופנטהאוזים. עוד על פי דיווחי החברה, עלות ההשקעה בפרויקט תעמוד על 182 מיליון שקל. החברה צופה שהיתר בנייה יינתן תוך כארבעה חודשים ומתכננת להתחיל בשיווק הפרויקט עוד כחודש ימים. בכוונת החברה להתקשר בהסכם ליווי בנקאי לצורך מימון הקמת הפרויקט, בנוסף להון העצמי שתעמיד לצורך הביצוע. המו"מ לרכישת הקרקע שארך כחודשיים נעשה על ידי חגי וילנסקי, סמנכ"ל הכספים של מנרב ומוטי רונס, מנהל כלכלה ויזמות בחברה.

על פי הדיווח של החברה המוכרת, נתנאל גרופ: "הנכס רשום בספרי החברה בשווי של כ-40 מיליון שקל כך שהרווח המוערך של החברה בעקבות המכירה מסתכם בכ-31 מיליון שקלים". עוד נמסר מהחברה כי נחתמו מספר עסקאות להשכרת שטחי מסחר בנכס המסחרי המתוכנן לאחד הבנקים הגדולים ולרשת בתי קפה. בעסקה טיפלו עו"ד הדין דפנה זינגר ועו"ד ירון גריאן ממשרד שניצר גוטליב סאמט. בנוסף למכירת הקרקע בחולון, מכרה לאחרונה נתנאל גרופ גם קרקע המיועדת למגורים בחדרה לחברת אופק נדל"ן וזאת בעבור כ-42 מיליון שקל.

אבי ביתן, סמנכ"ל השיווק של חברת מנרב: "מזה מספר חודשים מנרב בוחנת כניסה לשוק הדיור בחולון, ומיקומה המרכזי של הקרקע הכריע את הכף. עיתוי ביצועה של העסקה, תואם את ההתעוררות המסוימת שניתן לזהות בשני הרבעונים האחרונים בשוק הדיור".

אריה נתנאל, יו"ר קבוצת נתנאל: "שתי העסקאות מסכמות מהלך מקיף שביצענו בקבוצה, במסגרתה ביצענו מספר מימושים שיכניסו לקופת החברה כ-180 מיליון שקלים. במקביל ביצענו מהלך להקטנת התחייבויותיה של החברה ביותר מ-50%. אנו מעורבים בעוד כארבעה פרויקטי בניה במתחם ח-501 הכוללים 3 מגדלים ושטח מסחרי. השארת הנכס המניב בידי נתנאל תאפשר לנו ליהנות מתזרים הכנסות יציב לכל אורך תקופת השכירות ומהווה חלק מרכזי באסטרטגיית הפעולה שלנו להותיר בידי החברה את הקרקע המניבה".