הצעת החוק למיזוג הרגולטורי תעלה להצבעה ביום א'

המכון הישראלי לדמוקרטיה יוצא נגד הצעת החוק של כחלון למיזוג בין מועצת הכבלים והרשות השנייה: "תחזק את השליטה הפוליטית בפיקוח על השידורים"

המכון הישראלי לדמוקרטיה יוצא בתקיפות נגד הצעת החוק של השר משה כחלון למיזוג בין מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה.

במכתב ששלחו סגן נשיא המכון, פרופ' מרדכי קרמניצר, וראש הפרויקט "רפורמות במדיה", ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, לשר כחלון הם מברכים על עצם הכוונה לאחד בין הגופים הרגולטוריים, אך מביעים התנגדות לתזכיר החוק כפי שהופץ.

ל"גלובס" נודע כי תזכיר החוק יעלה להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לחקיקה.

"ההצעה להקים גוף פיקוח פנים-ממשלתי אינה ראויה, הואיל והיא מנוגדת להגיונות הפיקוח על שוק התוכן התקשורתי", נכתב בהתייחס לכך שגוף החדש יתקיים בתוך משרד התקשורת.

עוד נכתב כי "ההצעה משקפת מגמה מסוכנת של חיזוק השליטה הפוליטית בפיקוח על שוק השידורים המסחריים. שלישית, ההסדרה עלולה ליצור את הכפילויות שעמן מתמודד התזכיר".

כמו כן, המכון יוצא נגד כך ש"המיזוג הופך את חברות החדשות ממצב שהן עצמאיות ונתונות לפיקוח של דירקטורים שהם נציגי ציבור - להכפפה ישירה של חברות החדשות לראש המועצה, שהוא כאמור מינוי של שר פוליטי".

באחרונה אמר יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, כי "מן הראוי שהפיקוח על השידורים המסחריים בישראל יבוצע במרחב הציבורי אזרחי ולא במרחב הממשלתי".

חברת המועצה עליזה לביא הוסיפה היום (ה') על כך ואמרה כי "המבנה המוצע אינו כולל את השידור הציבורי ואת הסדרת תחום הניו-מדיה. התעלמות מהעשייה עצמה כחלופה משמעותית לעולם השידור המסורתי מייתרת את היוזמה להקמת הרשות הממשלתית".