שטח קריית רשות השידור בלוד יעמוד על 4,000 מ"ר

בתוך כך, רשות השידור הודיעה כי עיריית לוד תעביר לידי הרשות בשלב הראשון את מבנה העירייה הישן, ששטחו נאמד בכ-600 מ"ר, עד ערב ראש השנה הקרוב

רשות השידור תפחית במחצית את השטח המיועד לבניית קריית הרשות בלוד שתחליף את הקריה בתל-אביב מ-8,000 מ"ר ל-4,000 מ"ר - כך הוחלט בישיבה בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, שנערכה בשבוע שעבר. זאת לאחר שראש הוועדה הקרואה של לוד, מאיר ניצן, אמר בישיבה כי החברה הכלכלית של לוד תוכל להקים את הקריה של רשות השידור, אך לא תוכל להקים יותר מ-4,000 מ"ר בעד סכום של 40 מיליון שקל שמיועדים לדבר על-פי מתווה הרפורמה.

יצוין כי ההחלטה שהתקבלה היא בניגוד למהלך שניסתה הנהלת הרשות בראשות המנכל יוני בן-מנחם להעביר. עוד יצוין כי מוסדות רשות השידור, בראשות היו"ר אמיר גילת, דווקא פעלו לצמצום השטח כחלק ממהלך שמטרתו להציג חיסכון, התייעלות וכן התאמה למתווה הרפורמה, שקבע כי עלות בניית הקריה במרכז, שתחליף את מבנה הרשות בתל-אביב, לא תעלה יותר מ-40 מיליון שקל.

במהלך סוף השבוע פעל יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מול יו"ר הוועדה הקרואה של לוד, מאיר ניצן, לגבי קידום הקצאת הקרקע לרשות ללא תמורה ולגבי קידום החתימה על ההסכם עם החברה הכלכלית של לוד שאמורה להקים את הפרויקט. גילת החליט כי המליאה ועדות הכספים והתוכן של הרשות יתכנסו באופן סמלי בלוד ביום שלישי הקרוב. על-פי התוכנית, מליאת הרשות אמורה לאשר בישיבה זאת את עקרונות הרפורמה.

בתוך כך, דוברות רשות השידור הוציאה לפני זמן קצר הודעה לפיה בפגישה שהתנהלה הבוקר (א') בין מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם, עוזרו זליג רבינוביץ' וצוות הנדל"ן של הרשות עם אנשי עיריית לוד, סוכם כי "עיריית לוד תעביר לידי רשות השידור בשלב הראשון את מבנה העירייה הישן, ששטחו נאמד בכ-600 מ"ר, עד ערב ראש השנה הקרוב".

גורמים ממשלתיים המעורבים בנושא הביעו פליאה מההודעה, שמבשרת עד כי עד ראש השנה עוברים למבנה העירייה בגודל 600 מ"ר, שכן לדבריהם אין שום כוונה להתחיל במעבר ללוד כל עוד לא נחתם הסכם הרפורמה המלא, וכל עוד לא נחתם ההסכם במפורט בין החברה הכלכלית של לוד לבין הרשות, אשר עדיין נדרשת בחינה משפטית לגבי התקשרות ללא מכרז עמה.

עוד אמרו הגורמים כי היועצים המשפטיים של רשות השידור עדיין לא השלימו את בדיקת כל המסמכים הנדרשים לצורך הקצאת הקרקע כנדרש.