משרד הפנים הרס את גן "אחוזת הברון" במזכרת-בתיה

זאת לאחר שביהמ"ש השלום ברחובות נתן צו הריסה למבנה הבלתי חוקי ■ לפני כחודשיים הרס משרד הפנים את גני שיר, אולם אירועים באור-עקיבא

‎‎באחוזת הברון כבר לא ישברו את הכוס: משרד הפנים הרס אמש (א') את גן האירועים ביישוב מזכרת-בתיה שליד רחובות, לאחר שבית משפט השלום ברחובות נתן צו הריסה למבנה הבלתי חוקי.

פקחי היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה-מחוז מרכז במשרד הפנים, מלווים בשוטרי תחנת רחובות, פשטו על מתחם אחוזת הברון, בשטח כולל 11 דונם, והרסו 14 מבנים שנבנו על קרקע שייעודה חקלאי.

צו ההריסה ניתן כבר בשנת 2011 בבית משפט השלום ברחובות, אך רק לאחר שנדחתה בקשה של מקים הגן, אושר הצו לביצוע על-ידי בתי המשפט המחוזי והעליון. נזכיר כי ב-2011 הטיל בית המשפט השלום קנס של 3.5 מיליון שקל על מפעילי גן האירועים ובעל הקרקע.

כזכור, לפני כחודשיים, הרס משרד הפנים את גני שיר, אולם אירועים באור-עקיבא, והותיר זוג שעמד להתחתן במקום חסר אונים. קודם להריסה, התנהל נגד מפעילי גן האירועים הליך משפטי בגין בנייה בלתי חוקית ושימוש בקרקע בניגוד לייעודה כחוק - לצרכי תעשייה.

יצוין כי גני אירועים פופולריים רבים נמצאים ב"רשימה השחורה" של משרד הפנים, כיוון שהם פועלים ללא ההיתר הנדרש בחוק. בין האולמות ניתן למצוא את "בית הלורדים" בתל-מונד ו"הבאר של סבא" בפתח-תקווה.