רשות השידור מציעה להפיק את החדשות המקומיות

בוועדת הכספים הוסכם כי ב-5 באוגוסט ייחתם הסכם הרפורמה ברשות השידור, וזאת בכפוף לאישור מתווה הצעת החוק החדשה לגבי האגרה

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, פנה היום (ב') לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והציע כי הפקת החדשות המקומיות תועבר לידי הרשות. "רק רשות השידור יכולה לשקם את מעמדן של חדשות אלה ולהעניק לצופים שידור מקומי ברמה ארצית", כתב גילת לנתניהו, המשמש גם כשר הממונה על רשות השידור.

במכתבו מזכיר גילת כי קודם להפקת מהדורות החדשות המקומיות על-ידי קודה תקשורת של רם לנדס, היא הופקה על-ידי רשות השידור. "אני מציע לחדש את היוזמה, להעביר לרשות את התקציב של 25 מיליון השקלים שמשוריינים לצורך העניין ולהטיל עליה את המשימה", כתב גילת לנתניהו.

יצוין כי ההחלטה לפנות לחברה פרטית שתפיק את החדשות המקומיות נבעה מחוסר שביעות-רצון מהמהדורות שהופקו על-ידי רשות השידור.

"אין לי ספק שהרשות תדע לנצל היטב את משאביה, את פריסת הכתבים שלה ברחבי הארץ, ועם הקמת המערכת הייעודית לנושא החדשות המקומיות תוכל לשדרן ב-3 הפלטפורמות שלה - טלוויזיה, רדיו ומדיה דיגיטלית" כתב גילת.

דיון בוועדת הכספים

בתוך כך, ועדת הכספים קיימה היום דיון בכנסת על הרפורמה ברשות השידור וכן על מתווה הפחתת האגרה. במהלך הדיון הוסכם כי ב-5 באוגוסט ייחתם הסכם הרפורמה, וזאת בכפוף לאישור מתווה הצעת החוק החדשה בנושא האגרה, שהכין משרד ראש הממשלה.

כזכור, במהלך דיוני ועדת הכלכלה שנערכו בחורף אמרו אנשי לשכת ראש הממשלה כי החוסרים במתווה הרפורמה ימומנו מביטול הפחתת האגרה. ואולם, בשבועות האחרונים נסוגו אנשי לשכת ראש הממשלה מהצהרות אלה.

על-פי המתווה, בין השנים 2013 ועד 2018 תופחת אגרת הטלוויזיה בכ-100 שקל, וזאת במקביל לעלייה של 50 שקל באגרת רדיו ברישיון הרכב. הצעת החוק תובא בפני ועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, איים כי אם לא יימצא המימון בחקיקת האגרה, ועדת הכספים תכפה מימון על הממשלה באמצעות אי-הסכמה להפחתת מכסים על מוצרי אלקטרוניקה בידורית. כך, לדבריו, יזרמו לידי קופת המדינה 260 מיליון שקל שיממנו את החוסרים ברפורמה.

יוזם הדיון, ח"כ אופיר אקוניס, אמר כי "אם זה מתעכב בגלל הדרג הפקידותי במשרד האוצר, זה לא מקובל. אני רוצה עוד תחרות ושידור ציבורי חזק".