רמה מסינגר נכנסת לנעליה של הזמרת הגרועה בהיסטוריה

רמה מסינגר מגלמת בהצגה "סוביניר" את זמרת הסופרן הגרועה בהיסטוריה ומתוודה "אין דבר קשה לזמר מאשר לזייף בכוונה" ■ "לכל אחד יש דבר שהוא חולם להצטיין בו ולא מצליח. אני חולמת שנים להיות ציירת"

"הרבה לפני שהמחזה הגיע אלי נהגתי לצפות באודישנים של 'כוכב נולד' באנשים המגיעים לשיר, למרות שאינם מסוגלים להוציא מפיהם תו מדויק אחד. אני יודעת שזה נתפס כקוריוז אבל ליבי תמיד יוצא אליהם. יש משהו אותנטי לחלוטין בחלום שלהם לשיר. הם כל-כך רוצים, משכנעים את עצמם שהם יכולים, עד שאי אפשר שלא להעריץ את האומץ לקום ולעשות מעשה כנגד כל הסיכויים" - אומרת השחקנית והזמרת רמה מסינגר.

היא עצמה מתמודדת בימים אלה עם אחד האתגרים הגדולים בקריירה, שבמהלכה שילבה לא פעם סצנות דרמטיות וקומיות ויכולות שירה מרשימות ("צלילי המוזיקה", "פיאף", "כנר על הגג"). בקומדיה "סוביניר" מאת סטפן טמפרלי (בתרגומו של דורי פרנס ובבימויו של ניר ארז), המועלית בתיאטרון באר שבע, היא נדרשת לזיופים איומים בכל שיר שהיא מבצעת.

"בתחילת החזרות היה קשה מנשוא", היא מודה, "אין דבר קשה לזמר מאשר לזייף בכוונה וכדי שהאפקט יהיה מושלם, אני גם אמורה לזייף רק רבעי טונים, כלומר להיות תמיד על-יד הלחן. גם עכשיו, רוב ההצגה אני ממתינה לסצנת הסיום בה מתאפשר לי לשיר פעם אחת בקולי האמיתי. בעיקר כואב לי על היצירות שאני הורסת, כמו האריה של מלכת הלילה מתוך 'חליל הקסם' של מוצארט. חבל, עד שכבר יש לי הזדמנות לבצע יצירה מדהימה כזו".

"סוביניר" מבוסס על סיפור חייה האמיתי והלא יאמן, של פלורנס פוסטר ג'נקינס. אשת חברה אמידה שזכתה לתהילת עולם כזמרת הסופרן הגרועה בהיסטוריה. הופעותיה הפכו לאירוע פולחני בשנות ה 30' וה-40' והמונים נהרו לצפות בה מחריבה יצירות קלאסיות.

המחזה מסופר מנקודת מבטו של קוסמו (מולי שולמן), הפסנתרן שליווה אותה במשך 12 שנה.

- פלורנס האמינה שהיא זמרת גדולה, או שבתוך תוכה הייתה מודעת להיותה בדיחה?

"בביוגרפיה שלה צויין שחלמה לשיר מגיל 9 ואביה אסר עליה ללמוד מוזיקה. זו שריטה לכל החיים. רובנו מדחיקים וממשיכים הלאה, הדרך שלה להתמודד עם הפגיעה הייתה לבנות עולם דמיוני בו היא יכולה לשיר. העובדה שהייתה עשירה ומקושרת לא הזיק מן הסתם, אבל יש סצנה קשה במחזה בה היא מבינה שהקהל אכן לועג לה. זה שובר את ליבה, ועדיין היא מחליטה להמשיך".

- איפה מצאת את נקודת החיבור ביניכן?

"לכל אחד יש דבר שהוא חולם להצטיין בו ולא מצליח. אני חולמת שנים להיות ציירת, ומקנאה באנשים שרק תן להם בד וכמה צבעים ויבראו מיד תמונה נהדרת. אני לא יודעת לצייר, ועדיין הקירות בביתי מכוסים בציורים פרי מכחולי".

- והאורחים מפרגנים לציורים שלך?

"הם בטח חושבים שהם איומים, אבל עד היום אף אחד לא אמר לי כלום".

ההצגות הקרובות של "סוביניר" יועלו בתיאטרון באר שבע החל ב-2 בספטמבר