סינמה סיטי ישיק בראשל"צ אולם קולנוע עם רצפת זכוכית

‎האולם מתאפיין ברצפה שהיא מסך, המקנה לצופים תחושה שהם חלק מהסרט ■ לאחרונה הודיע יס פלנט על פתיחת קומפלקס חדש בראשל"צ עם אולם 4 ממדים

מלחמת בתי הקולנוע באזור מערב ראשון-לציון מתחממת. ל"גלובס" נודע כי בתחילת אוגוסט ישיק סינמה סיטי את אולם רצפת הזכוכית, שאותו היה אמור לפתוח כבר לפני יותר משנה וחצי. זאת בסמיכות זמנים מפתיעה להודעה של תיאטראות ישראל על פתיחת הקומפלקס החדש שלה, יס פלנט, עם אולם 4 ממדים הכולל כסאות זזים, רוחות, מים וריחות.

אולם הזכוכית שונה מיתר אולמות הקולנוע: מתחת למושבים נפרס מסך נפרד, שתחילתו בקצהו של המסך הראשי והוא נמשך מתחת למושבים. המסך התחתון מופעל לסירוגין במהלך הסרט בהתאם לאפקטים המיוחדים, וכשהוא מופעל נוצרת תחושה שהצופה נמצא ממש בתוך הסרט עצמו. מדובר בפטנט עליו אחראי ליאון אדרי, מבעלי הקולנוע.

התאמת הסרטים לפורמט הזכוכית מתבצעת על-ידי מתכנתי סינמה סיטי ולא על-ידי מפיקי הכותרים המוקרנים בו. מחיר הכרטיס לא נקבע סופית, אך ינוע סביב 45 שקל.

כאמור, אולם הזכוכית אמור להיות התגובה של סינמה סיטי ליכולת של יס פלנט להציע חוויה שונה באולם ה-4DX שלה, וההבטחות על פתיחתו ניתנו עוד בהשקת המתחם לפני כשנה וחצי.

בסינמה סיטי טוענים כי רק סיבות טכנולוגיות עיכבו את פתיחתו עד כה: "אולם הזכוכית, אשר הוקם בהשקעה של 4.5 מיליון דולר, מבוסס על טכנולוגיה ייחודית המעוגנת בפטנט. בשל אי-התאמות טכנולוגיות והיעדר סנכרון מלא בין תכנות הסרטים לטכנולוגית ההקרנה, פתיחת האולם התעכבה. בימים אלה מושלמות ההתאמות, והאולם ייפתח לקהל הרחב בתחילת אוגוסט".