אלקטרה משיקה תת-רשת למכירת טלפונים סלולריים

תציע בכל הרשתות שבבעלותה - מחסני חשמל, שקם אלקטריק, אייס ואוטו דיפו - עמדות למכירת טלפונים סלולריים וציוד נלווה תחת המותג MOBUY

אלקטרה מוצרי צריכה מרחיבה את פעילותה בעולם הסלולרי (כיבואנית מכשירי סוני אריקסון) ומשיקה בכל הרשתות שבבעלותה - מחסני חשמל, שקם אלקטריק, אייס ואוטו דיפו - פעילות של מכירת טלפונים סלולריים וציוד נלווה תחת המותג MOBUY.

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אמר כי "התפתח מצב שלפיו הלקוח מפריד בין הברזל, כלומר מכשיר הטלפון, לבין המסלול. בעבר רק 5% רכשו את מכשירי הטלפון מחוץ לספקיות הסלולר, והיום הנתון עומד על 25%, ואני מעריך כי שיעור זה יגדל".

את המודעות הזו מנסה משרד התקשורת להנחיל בציבור זמן רב באמצעות מהלך ניתוק הזיקה, שלפיו מחויבות חברות הסלולר להתאים את מסלולי השיחות גם למכשירי טלפון שנרכשים במקום אחר.

חברות הסלולר מנסות להיאבק במהלך באמצעות כריכה בין המסלול למכשיר, בין היתר באמצעות הטבת דיבור-זיכוי, שאגב תקפה לפי החוק גם למכשיר שלא נרכש במסגרת הספקית.

"עשינו פיילוט שקט במחסני חשמל ומכרנו אלפי מכשירים בחודש. המתחרים שלי מוכרים 150 אלף מכשירים בחודש. אני מעריך כי נמכור 100 אלף מכשירים בשנה הראשונה. 200-300 אלף איש עוברים בחנויות שלנו בכל חודש - אין סיבה שלא נגיע למספרים האלה", אמר ודמני.

לדבריו, ההוצאה הממוצעת על טלפון עומדת היום על 1,200 שקל.

- האם תהיה לכם בשורה במחיר?

"זירת התחרות עברה לחנויות. אנחנו לא מתחרים במחירים היקרים של חברות הסלולר אלא בין החנויות. אני מאמין שנדע להציע מחירים תחרותיים".

לדברי החברה, במהלך הושקעו 600-800 אלף שקל. לפי הצפי, עד סוף אוגוסט הפעילות תתקיים בכל 100 הסניפים של קבוצת אלקטרה, באמצעות עמדות המותאמות לגודל החנות. מגוון המכשירים ינוע ממכשירים פשוטים ועד לסמארטפונים, כולל אייפון, גלקסי, וכמובן מכשירי סוני אריקסון שמייבאת אלקטרה.

"נדע לפנק את מותג הבית, לא דרך מכשירים בלעדיים. הביקוש הוא שיכתיב את המבחר", אמר ודמני והוסיף: "אני מאמין כי רשתות אחרות ילכו בעקבותינו".

- אלקטרה מחזיקה ב-50% מ-ynet שופס. האם תנצלו את הפלטפורמה למכירה מקוונת?

"המהלך הבא הוא כמובן לעבור גם לכיוון הזה".