פורסמו מכרזים לבניית כ-3,000 יח"ד בשיטת מחיר למשתכן

משרד השיכון הודיעה היום על השקת המכרזים ליחידות הדיור שייבנו באזורים עם ביקוש גבוהה ■ בנוסף, פרסם המשרד מכרזים לבניית 900 דירות להשכרה מפוקחת

משרד השיכון הודיע היום שהוא יתחיל לשיווק 4,200 דירות בשיטת מכרז מחיר למשתכן ודיור להשכרה מפוקחת במסגרת המאמצים שלו להביא את בשורת "הדיור בר השגה" למרכזי הביקוש המרכזיים בארץ. על פי משרד השיכון, מחיר השכירות לדירות במסגרת הדיור להשכרה מפוקח יהיה נמוך בכ-20% ממחיר השוק באותו אזור.

בהודעה של משרד השיכון נמסר שהיום החלו מכרזים בשיטת מחיר למשתכן לבניית 3,250 יחידות דיור כמו גם מכרזים לבניית מעל ל-900 דירות שנועדו להשכרה. במכרזים של המחיר למשתכן מציעים משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל את חלקות הקרקע בהנחה של 50%.

מבין יחידות הדיור הללו ייבנו 991 יחידות דיור במודיעין (827 יחידות במחיר למשתכן ו-164 להשכרה), ברעננה (238 יחידות להשכרה) וראש העין (1,202 יחידות במסלול מחיר למשתכן). יחידות הדיור הללו מיועדות לזוגות צעירים שאין בבעלותם דירה.

"קרקעות המדינה נועדו גם לשרת את האזרחים ולא רק את הרווחים. מדובר ביום בשורה לזוגות הצעירים. מאבק ממושך שהובלתי לדיור מוזל יוצא לדרך. הדירות ימכרו בהנחות שמגיעות למאות אלפי שקלים לדירה באזורי הביקוש. ניתנה עדיפות מובהקת ליוצאי צבא שתורמים למדינה", אמר אריאל אטיאס, שר הבינוי והשיכון. "המהפכה בדיור להשכרה היא שלראשונה יהיה פיקוח על המחירים עם הנחה של לפחות 20% ממחירי השוק. לא ניתן לפנות את השוכר ולא ניתן להעלות מחירים מעבר לקבוע במכרז. התכניות האמורות אינן מוגבלות בכמות, הן תלויות בתכנון ושיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות. אנו נמשיך בשיטה זו שמעניקה הנחות והטבות לזוגות צעירים".

במסגרת זו תינתן לראשונה עדיפות ליוצאי צבא במכרזי מחיר למשתכן ודיור להשכרה בלמעלה מ-80% מהפרויקטים. באשר לשאר המתחמים, הם יהיו פתוחים לכולם, אך בהתאם להנחיית משרד המשפטים לא תינתן בהם עדיפות ליוצאי צבא.

המתחמים במסגרת מכרזי מחיר למשתכן עם הנחות של 50% על הקרקע כוללים 1,202 יחידות דיור ברובע A ו-B בראש העין, 592 יחידות דיור בלוד, 50 יחידות דיור בחומת שמואל בירושלים (הר חומה), ו-827 יחידות דיור במתחם קייזר במודיעין. ביבנה (דרום) יוצעו 117 דירות, 281 דירות בשכונת שער הגיא ביקנעם ו-188 יחידות דיור בשכונת רמות יצחק בנשר.