מסתמן: יעקב אגם לא ישקיע בערוץ 10

אגם, שבחן כניסה כמשקיע בערוץ 10, הבהיר כי לא יעשה זאת כל עוד יהיו 3 שחקנים בשוק הטלוויזיה המסחרית

איש העסקים יעקב אגם, שבחן כניסה כמשקיע בערוץ 10, הבהיר כי לא יעשה זאת כל עוד יהיו 3 שחקנים בשוק הטלוויזיה המסחרית. ל"גלובס" נודע כי משמעות הדבר כי אגם נסוג מכוונתו להשקיע בערוץ, לפי שעה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אגם קיבל המלצות מפירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן ומחברת הייעוץ האסטרטגי טריגר פורסייט להיכנס רק במקרה שיהיה איחוד בין ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 רשת אל תוך ערוץ 2. זאת לא בהכרח בדרך של מיזוג, אך בכל אופן משמעות הדבר היא סגירה של ערוץ 10 ושל חברת החדשות שלו.

במהלך השבוע האחרון שהה אגם, שמקום מגוריו הוא בבריטניה, בישראל. הוא ערך ישיבות ארוכות עם בכירים בערוץ 10 ובזכיינית רשת. בתום השבוע הודיע כי כל עוד לא יחולו שינויים רגולטוריים - ובהם ביטול הדרישה מערוץ 10 להעביר 60 מיליון שקל למדיה, או איחוד בין שתיים מהזכייניות הקיימות - אין בכוונתו להכנס כמשקיע בערוץ.

נודע כי אגם ביקש מספר פעמים לפגוש את שר האוצר יובל שטייניץ, ואולם זה לא פגש אותו. בשאלה בנושא נמסר מלשכתו של שטייניץ ל"גלובס" לפני מספר שבועות כי "אין בכוונתנו להתייחס ללוח הזמנים של השר". עם זאת, נציגו של אגם, מוטי שקלאר, נפגש לא אחת עם שר התקשורת משה כחלון.

את תגובתו של נציגו של אגם, מוטי שקלאר, לא ניתן היה להשיג.