פרטים חדשים ומזעזעים על טבח הספורטאים במינכן ב-72'

טור דעה שכתב בנו של משה ויינברג ז"ל, חושף דברים קשים שהטיחה אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף רומנו ז"ל, באלכס גלעדי ובו חשפה פרטים מהעינויים שעבר בעלה

יומיים אחרי טקס פתיחת האולימפיאדה, והביקורת מצד משפחות הספורטאים שנהרגו ב-1972 במינכן על חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי נמשכת. בטור דעה שפורסם באתר האינטרנט של רשת "פוקס ניוז" האמריקנית, דווח על תקרית שאירעה בין אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף רומנו ז"ל, לבין גלעדי.

על פי הדיווח, בפגישה שנערכה בין השניים תקפה רומנו את גלעדי בעקבות החלטתו שלא לתמוך בדרישת המשפחות מהוועד האולימפי הבינלאומי לקיים דקת דומייה לציון 40 שנה לטבח הספורטאים הישראלים במינכן.

"איך אתה מעז?!", הטיחה בו רומנו במהלך הפגישה, כפי שדווח באתר האינטרנט. "אתה יודע מה המחבלים עשו לבעלי! הם נתנו לו לשכב שם במשך שעות, למות באיטיות, סירסו אותו ודחפו את איבר מינו לפיו!".

בטור הדעה, שנכתב על ידי גורי ויינברג, בנו של משה ויינברג ז"ל שנהרג אף הוא בטבח הספורטאים, המשיך גורי בביקורת על גלעדי. "בתגובה לדבריה של רומנו, פניו הוא קרות כקרח. הוא לא הראה שום רגש", כתב. "גלעדי ראה את אבי מת, עירום, מושלך לעיני כל העולם בכפר האולימפי". על פי ויינברג, גלעדי ביקש לסיים את הפגישה אחרי הדברים הקשים.

למרות הביקורות והדרישות בארץ, לא התקיים כאמור כל טקס רשמי של הוועד האולימפי הבינלאומי לציון 40 שנה לרצח י"א הספורטאים במינכן. עם זאת, המשלחת הישראלית עלתה למצעד המשלחות עם מטפחות שחורות לציון האירוע, והערוץ הראשון שהעביר בשידור חי את הטקס החליט להקדיש את אותן דקות להקראת שמותיהם של 11 הספורטאים שנהרגו. שרת הספורט לימור לבנת עמדה דקת דומייה לזכר הספורטאים, עם כניסת המשלחת הישראלית לאצטדיון האולימפי בלונדון.