האולימפיאדה הכניסה לרשות השידור 6 מיליון שקל עד כה

12 מפרסמים כבר רכשו חבילות חסויות ■ ברשות מקווים להגיע להכנסה כוללת של 10 מיליון שקל מהמשחקים האולימפיים, מחסויות, תשדירי שירות ומכירת זכויות

3 ימים לאחר פתיחת אולימפיאדת לונדון, וכבר מורגשת נוכחות החסויות על המסך של צופי ערוץ 1, המבקשים לעקוב אחר המשחקים האולימפיים של לונדון 2012. למרות תלונות על תדירות החסויות, ברשות השידור דווקא רואים בכך סימן להצלחה.

ל"גלובס" נודע כי עד כה הספיקה רשות השידור להכניס לקופתה יותר מ-6 מיליון שקל מחסויות, תשדירי שירות ומכירת זכויות, ולא מן הנמנע כי עד לסיום המשחקים האולימפיים יגיע הסכום ל-10 מיליון שקל.

בסך-הכול 12 מפרסמים רכשו חבילות חסות למשחקים, כשתהליך המכירה התבצע על-ידי מחלקת השיווק של רשות השידור בראשה של מנהלת השיווק, צביה יששכר. זאת בניגוד לאולימפיאדה הקודמת, אז נמכרו החסויות באמצעות גורם שלישי שהכניס כשליש מסכום זה.

הרשות הציעה 3 סוגי חבילות. החבילה המקיפה ביותר היא חבילת זהב, שנמכרה ב-750 אלף שקל בתמורה ל-570 הופעות. בין הרוכשים חבילה זו נמצאת גם חברת סמסונג, שהיא נותנת החסות המרכזית בישראל ובמשחקים האולימפיים בכלל. במסגרת זו, חברת הטכנולוגיה גם מספקת את שירותי הרשתות החברתיות לספורטאים המייצגים את ישראל בלונדון.

החבילה המשנית היא חבילת כסף, שעולה 500 אלף שקל וכוללת 350 מופעים. חבילה נוספת היא חבילת הארד, שעולה 250 אלף שקל וכוללת 140 מופעים. בין נותני החסות אפשר למצוא גם את בנק יהב, ביטוח ישיר, מפעל הפיס, זאפ ומכבי דנט.

על-פי יששכר, ברשות השידור נוקטים רגולציה עצמית, למרות הביקוש העצום שרק עלה מאז טקס הפתיחה ביום שישי, ומקפידים כי מקבצי החסויות לא יעלו על 24 שניות, כשבכל אחד מהם 4 מפרסמים המקבלים 6 שניות כל אחד.

חסויות ב-HD

באולימפיאדה הנוכחית מופקות החסויות לראשונה ב-HD ומחוץ לרשות השידור במשרדי הפרסום השונים.

כמו כן, רשות השידור משווקת תשדירי שירות באורך 30 שניות כל תשדיר, בעלות של 1,200 שקל, כשהתמחור המלא נקבע על-פי נקודות הרייטינג. בינתיים, הגוף שרכש את התשדירים הוא מפעל הפיס.

רשות השידור גם מכרה חבילות זכויות לכלי התקשורת השונים. חבילת זכויות אחת לאתרי האינטרנט כוללת זכות לשדר עד רבע שעה ביום מתוך המשחקים, ללא שידור חי, בעלות של 150 אלף שקל. 4 גופים רכשו את החבילה: ynet, one, וואלה ואתר ערוץ הספורט.

רשות השידור מכרה שתי חבילות לזכויות שידור לטלוויזיה - לחדשות 2 ולערוץ הספורט. כל אחת עלותה 100 אלף שקל. החבילה כוללת שידור של עד 60 שניות מכל אירוע, עם הגבלה של עד ל-5 דקות למהדורה, בשתי מהדורות ביום לכל היותר.

מקור הכנסה אחר לרשות השידור הוא מהקרנות פומביות של משחקי האולימפיאדה בבתי עסק שונים. בית-קפה או מסעדה שבהם יושבים עד 500 איש, שירצו להקרין מקצה מן המשחקים האולימפיים, יצטרכו לשלם 5,000 שקל. בקצה הפירמידה - גופים שבהם יותר מ-10,000 איש, יצטרכו לשלם 50 אלף שקל.

ל"גלובס" נודע כי רשת מלונות ישרוטל כבר רכשה חבילה עשירה של זכויות הקרנה פומבית.

מנהלת השיווק, צביה יששכר, מסרה בתגובה ל"גלובס" כי "שיווק החסויות והתשדירים נעשו בהתנהלות ישירה מול המפרסמים. רשות השידור לא שילמה עמלות לחברה מתווכת, עובדה שגרמה למקסום ההכנסות".

הפסקת חסות
 הפסקת חסות