"הרכבת הקלה בת"א לא תיפגע מהקיצוצים בתקציב"

יו"ר נת"ע החברה הממשלתית המקימה את הפרויקט מיכאל רצון תקף בחריפות גורמים בממשלה שמעוניינים להחזיר את הפרוייקט לביצוע באמצעות זכיין

פרויקט הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל-אביב לא יושפע מהקיצוצים עליהם החליטה הממשלה. בכנס מציעים שנערך היום למשתתפי המכרז לכריית המנהרות ברכבת (בשיטת NATM) אמר יו"ר נת"ע מיכאל רצון כי שוחח בנושא עם שרי האוצר והתחבורה ו"הם הבטיחו לי כי אין שום כוונה לעכב את הפרויקט".

רצון תקף בחריפות גורמים בממשלה שמעוניינים להחזיר את הפרוייקט לביצוע באמצעות זכיין. "אותם אלה שנכשלו בפרויקט ה-BOT שבזבזו מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור ולא נתנו מעולם דו"ח, חוזרים על החלומות באספמיה".

מנכ"ל נת"ע יצחק זוכמן אמר כי "שר התחבורה ישראל כ"ץ נותן לנו את כל הגיבוי לביצוע פרויקט הקו האדום ולשאר הקווים המתוכננים המטרופולין ת"א, ואנחנו נעשה את הכול כדי שהדבר יבוצע במהירות הרבה ביותר ובאיכות הטובה ביותר".

פרויקט הקו האדום בהיקף 11-12 מיליארד שקל כבר מתוקצב על-ידי האוצר ובימים אלה מתנהלים דיונים לגבי מימון שאר הקווים המתוכננים במטרופולין תל-אביב בעלות כוללת של 50-60 מיליארד שקל. האחריות על ביצוע הקו האדום הועברה לנת"ע בדצמבר 2010 למרות התנגדות החשב הכללי באוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אייל גבאי. רצון התייחס בדבריו לפרסום בדבר חוסר שביעות רצון בממשלה מקצב התקדמות הפרויקט ודיבורים על החזרתו למתכונת של זכיין פרטי (BOT) - וכינה אותם "חסרי אחריות".

לדבריו: "אותם אלה שנכשלו בפרויקט ה-BOT עם הזכיין, שבזבזו מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור ולא נתנו על זה מעולם דין וחשבון, חוזרים כעת על אותן הזמירות ועל החלומות באספמיה. הגיע הזמן שמישהו יציב להם סוף סוף את המראה מול הפנים. אנחנו בנת"ע, בפחות משנתיים עם מחצית כוח האדם , ובשקיפות מלאה,הספקנו הרבה יותר ממה שעשה הזכיין הפרטי בשש שנים ונמשיך להתקדם במלא המרץ, עד שניתן פתרון הולם לתחבורה הציבורית בגוש דן.הפרויקט הזה יניע את גלגלי המשק וייתן מקום עבודה לעשרת אלפים עובדים, מחציתם באופן ישיר" אמר רצון.

בכנס המציעים למכרז הכרייה הקונבנציונאלית NATM, השתתפו חברות מאחת עשרה מדינות ובהן איטליה, סין יוון, ארה"ב, קוריאה, ספרד, גרמניה, צרפת, אוסטריה, רוסיה וישראל.

הזוכה במכרז לכריית המנהרה בשיטה זו, מפ"ת לבני ברק, בעומק 20 מטרים, בקרקע רכה, בתוך מי תהום, יבחר ברבעון השלישי של השנה הבאה ובהמשך 2013 יתחיל בביצוע הכרייה.