"להפחית מס על דיבדנד לבעלי מניות ישראליים מחברות בחו''ל"

זאת ההצעה של לשכת רוה"ח כתחליף להעלאת המסים העקיפים ומס ההכנסה

‎‎לשכת רואי החשבון, בראשות רו"ח דורון קופמן, שיגרה אמש (א') לשר האוצר יובל שטייניץ מכתב דחוף, ובו מוצע להימנע מהתוכנית להעלאת המסים העקיפים ומס ההכנסה, שתפגע בשכבות החלשות ובשכבות הביניים, ותחת זאת להפחית את המס על דיבידנדים לבעלי מניות ישראלים מחברות שפועלות בחו"ל.

‏ההצעה עוסקת במתן הקלות במס למי שיביא כספים לישראל, במקום לעודד הוצאת כספים במסגרת המהלך להפחתת חבות המס על ה"רווחים הכלואים" בחו"ל. ‏

במכתב טוען רו"ח עופר מנירב, יו"ר ועדת המסים של הלשכה, כי המהלך ישיג את אותה תוצאת גבייה של מיליארדים שיזרמו בכיוון ההפוך ויביאו להשקעות במשק וגם להכנסות של מיליארדים ממסים.

‏‏כיום, בעל מניות ישראלי שרוצה למשוך דיבידנד ולהכניסו לארץ, חייב במס בשיעור עתק של 30%. מנירב מציע להפחית שיעור זה ל-5% עד 10% לכל היותר.

‏‎‏"הצעתי כבר בעבר, ואני חוזר על הצעתי שוב גם כיום, לאפשר לחברות זרות בבעלות ישראלים שצברו רווחים בחו"ל לחלק את הרווחים כדיבידנד לבעלי מניותיהם הישראלים, כך שיהיו חייבים להעביר את כספי הדיבידנדים לארץ, ולשלם מס מופחת שינוע בין 5% ל-10%", כותב מנירב.

‏‏לפי הערכות שמרניות של מנירב, המהלך יניב לקופת המדינה כ-10 מיליארד לפחות.

רו"ח קופמן מסביר כי "מדובר על חברות לגיטימיות לחלוטין, מדווחות כחוק ואינן חייבות במס בישראל, ולא על הון שחור. זה מזכיר מאוד את סוגיית 'הרווחים הכלואים', אבל להיפך. להן הוחלט לתת הקלות. אז שיתנו גם לישראלים הקלות, אז ייכנס כסף לכאן. יש בהצעה הזו רווח כפול: זה מכניס כסף הביתה, וזה מעשיר את קופת המדינה".