ההתאחדות תקבל העונה 42.5 מ' ש' משידורי ליגת העל

זאת לאחר שהחבילה האחרונה נמכרה לערוץ הספורט; הסכום מהווה ירידה של יותר מ-20%; בשורה לאוהדים: תוכנית סיכום המחזור תשודר בערוץ פתוח

רגע לפני הפתיחה הרשמית של עונת הכדורגל הישראלית 2012/13 ביום שבת עם משחקי גביע הטוטו, השלימה ההתאחדות לכדורגל את הליך מכירת זכויות השידור של ליגת העל.

ל"גלובס" נודע כי ערוץ הספורט רכש מההתאחדות את החבילה האחרונה שנותרה במכרז הזכויות. מדובר בחבילה שכוללת את משחקי גביע הטוטו, גביע המדינה, הליגה לנוער ותוכנית סיכום המחזור.

ההסכם הוא ל-4 שנים, ותמורתו תקבל ההתאחדות לכדורגל 26 מיליון שקל (ממוצע של 6.5 מיליון שקל לעונה).

בכך גם מתאפשר שידור המחזור הראשון בגביע הטוטו כבר בשבת הקרובה, ובכלל זה הדרבי התל-אביב ביום ראשון.

הבשורה הגדולה עבור חובבי הספורט היא ההחלטה להחזיר את תוכנית סיכום המחזור לערוץ פתוח - ספורט 5 - על מנת להנגיש אותה לכלל הציבור. בשנים האחרונות שודרה התוכנית בערוץ ספורט 5 לייב, אחד מהערוצים בתשלום של ערוץ הספורט.

בהתאחדות לכדורגל עשו מאמצים גדולים בשבועות האחרונים להשלים את מכירת הזכויות לפני פתיחת העונה. בשל המצב הקשה בשוק התקשורת והרגולציה החריפה בשוק שידורי הספורט, שלא מאפשרת לחלק מהזכיינים להתמודד על הזכויות, נאלצה ההתאחדות להוריד את מחירי הסף שדרשה מהגופים המשדרים.

בסך-הכול תקבל ההתאחדות לכדורגל העונה כ-42.5 מיליון שקל עבור שידורי ליגת העל, על-פי הפירוט הבא: 15 מיליון שקל מערוץ 1 (המשחק המרכזי); 17 מיליון שקל מצ'רלטון (המשחקים המשניים); 6.5 מיליון שקל מערוץ הספורט (חבילת גביע הטוטו, סיכום המחזור, גביע המדינה); 4 מיליון שקל מ-ONE (חבילת הניו-מדיה, הכוללת שידורים בסלולר ותקצירים באינטרנט).

חלוקת זכויות השידור של ליגת העל בעונת 2012/13
 חלוקת זכויות השידור של ליגת העל בעונת 2012/13

להבדיל מ-6 העונות הקודמות, אז היתה ההתאחדות לכדורגל תחת הסכם עם חברת השיווק ספורטפייב שניהלה עבורה את מכירת הזכויות, הסכם שהבטיח לה מינימום של 13.5 מיליון דולר לעונה עבור הזכויות של ליגת העל - מהעונה מוכרת ההתאחדות את הזכויות בעצמה, ללא גורם מתווך שמבטיח אותה מבחינה כלכלית.

הסכמי הזכויות החדשים של ליגת העל מהווים ירידה של 20%-25% בהשוואה למחיר ששולם בעונה שעברה. עם זאת, מלבד המשחק המרכזי של ליגת העל שנכנס לעונה האחרונה של ההסכם עם ערוץ 1, כל יתר הזכויות של הליגה סגורות ל-4 העונות הבאות עם צ'רלטון, ערוץ הספורט ו-ONE.

בשבועות הקרובים מקווה ההתאחדות לכדוגל לסיים גם את הליך מכירת הזכויות של משחקי הבית של נבחרת ישראל עבור קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014.