כמעט חינם רוכשת שני סניפים של רשת ממן ב-3.75 מיליון שקל

הערכה: עסקת רכישת סניפי ממן היא על דעת רשת יינות ביתן, שנמצאת במו"מ לרכישת השליטה בכמעט חינם ■ העסקה מותנית באישור הממונה על ההגבלים

רגע לפני השלמת העסקה למכירת השליטה ברשת, מבצעת מחסני כמעט חינם רכישה נוספת. הרשת תרכוש שניים מסניפי רשת ממן שבבעלות קו-אופ ישראל, תמורת 3.75 מיליון שקל. מדובר בסניפים בערים באר-שבע ובחדרה.

העסקה מותנית באישור דירקטוריון קו-אופ ישראל ובאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

רשת מחסני כמעט חינם נמצאת כיום במשא-ומתן למכירת השליטה לרשת יינות ביתן שבבעלות הזוג נורית ונחום ביתן. על-פי הערכות, עסקת רכישת סניפי ממן היא על דעת רשת יינות ביתן.

עסקה קודמת טורפדה

העסקה הנוכחית מגיעה 7 חודשים לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, טרפד חלקית את עסקת רכישת סניפי רשת ממן על-ידי רשת מגה. על-פי הסכם בין הצדדים, מגה הייתה אמורה לרכוש את 4 סניפי ממן תמורת 35 מיליון שקל, אך בשל עמדת הממונה היא רכשה את הסניפים באור-עקיבא ובאשקלון בלבד.

יצוין כי העסקה הנוכחית היא במחיר נמוך משמעותית מהמחיר שמגה הייתה אמורה לשלם על שני הסניפים - כ-21 מיליון שקל. לפי הערכות, בעסקה המקורית, סניף ממן בבאר-שבע, המשתרע על שטח של 3,000, היה מרכיב המחיר הגבוה ביותר בעסקה המקורית עם מגה ועמד על כ-19 מיליון שקל.

בחודשים האחרונים סבל סניף ממן בבאר-שבע מירידה חדה במכירות, וזאת בעקבות התגברות התחרות בעיר מאז פתיחת הסניף של "אושר עד" בבאר שבע. בקו-אופ ישראל החליטו זה מכבר לצאת מפעילותם בזירת הדיסקאונט ולמכור את כל סניפי רשת ממן, בשל ההפסדים הכבדים שרשת זו הביאה לחברה.

באם העסקה הנוכחית תאושר, הרי שבכך תשלים קו-אופ ישראל את יציאתה מזירת הדיסקאונט.