רשת: "הישרדות" עוברת לערוץ 2; ערוץ 10: ניפגש בביהמ"ש

(עדכון) - זכיינית ערוץ 2 רשת הודיעה היום כי קנתה את זכויות ההפקה והשידור של תוכנית הריאליטי "הישרדות" מידי CASTAWAY העולמית ■ ערוץ 10 מאשים: "רשת גרמה לחברת CASTAWAY לחשוב שערוץ 10 כבר נסגר"

מאבק משפטי בין ערוץ 10 לזכיינית ערוץ 2 רשת בפתח: רשת הודיעה היום (א') כי רכשה את זכויות ההפקה והשידור של תוכנית הריאליטי "הישרדות" מידי CASTAWAY העולמית. הזכויות יועברו לרשת באופן מיידי, כבר במהלך 2012.

זמן לא רב לאחר מכן, ערוץ 10 טען כי רשת הטעתה את חברת CASTAWAY וגרמה לה לחשוב שערוץ 10 כבר נסגר.

"עתידו של ערוץ 10 נמצא בידיה של ממשלת ישראל, שמעכבת כל הסדר שיאפשר את המשך פעילותו של הערוץ גם בשנים הבאות, ויש מי שמנסה לנצל את המצב לטובתו. כפי הנראה, רשת, אשר מייחלת לחזרתה לימי המונופול, הטעתה את חברת CASTAWAY לחשוב שערוץ 10 כבר נסגר. הזכויות לשידור 'הישרדות' הן של ערוץ 10, וישראל 10 תנקוט בכל הפעולות המשפטיות על מנת להבטיח את כל זכויותיה", נמסר בתגובה מערוץ 10.

מרשת נמסר כי "רשת נמצאת בתקופה מואצת של עשייה טלוויזיונית מזה כשנתיים, הן בתחום היצירה הישראלית המקורית והן בתחומי הבידור והריאליטי. אנו שמחים על הצטרפותה של 'הישרדות' ללוח השידורים של רשת, לצד 'THE VOICE' ו'המירוץ למליון'. רשת תמשיך לעשות טלוויזיה משפחתית, ערכית וחיובית, תוך שמירה על אחריות ציבורית בכל אחד מהז'אנרים".

לפי הודעת רשת, כבר במהלך השנה הנוכחית יחלו בהכנות להפקת עונת "הישרדות" ראשונה ברשת.

ג'וליה דיק, אמונה על התוכנית בחברת CASTAWAY, מסרה: "נהנינו לעבוד עם ערוץ 10 לאורך השנים. בחרנו ברשת להמשך עתידה של הסדרה בישראל, זאת בזכות יכולות ההפקה והביצוע הגבוהות שרשת הציגה בכל הטיפול בפורמטים הבינלאומיים שברשותה וכן בזכות סט הערכים עליהם מושתת החברה".

"הישרדות" משודרת בארה"ב על-ידי רשת CBS מאז שנת 2000, בהנחייתו של ג'ף פרובסט. עד כה זכויות השידור של "הישרדות" בישראל היו מצויות בידי ערוץ 10, ששידר 6 עונות, זאת החל מדצמבר 2007, בהנחייתו של גיא זוארץ.

"הישרדות" משודרת בלמעלה מ-50 טריטוריות בעולם שמפיקות את הפורמט, ובחלקן כבר הגיעו לעונה ה-22. התוכנית נחשבת לאחת מתוכניות הריאליטי המצליחות והוותיקות ביותר.

CASTAWAY היא חברה בריטית שפיתחה והשיקה כמה מהתוכניות המובילות באנגליה, כש"הישרדות" נחשבת לבולטת שבהן. החברה נמצאת בבעלות צ'רלי פרסונס, ובין מנהליה ובעלי מניותיה נמצא גם היוצר בוב גלדורף.

ההודעה של רשת היכתה בתדהמה את ערוץ 10. גורמים בכירים בערוץ אמרו היום ל"גלובס" כי "ההודעה של רשת תפסה אותנו בהפתעה. לא היה לנו מושג שרשת פנתה ל-CASTAWAY בבקשה לרכוש את התוכנית, ובטח שלא היה לנו מושג שהיא רכשה אותה".