בדיקת "גלובס": איזו טלוויזיה חכמה היא הטובה ביותר?

טלוויזיות חכמות - שלא רק מאפשרות לגלוש לאינטרנט אלא מספקות אפליקציות מובנות - הולכות וחודרות לארץ ■ זו של סמסונג טובה יותר משל סוני, LG ושארפ

טלוויזיות חכמות - כאלה שלא רק מאפשרות בגלוש לאינטרנט אלא מספקות אפליקציות מובנות - הולכות וחודרות לארץ, אך היצע האפליקציות הישראליות עדיין מצומצם. "גלובס" בדק את מסכי הדגל של סמסונג, סוני, LG ושארפ - וגילה כי הדגם של סמסונג מספק את האיכות הגבוהה ביותר לצד היצע התוכן הרחב ביות.

סמסונג S8000M: איכות תמונה מצוינת ואפליקציות מקומיות

מסך

דגם ES8000 מתמודד יפה מאוד עם שידור טלוויזיה רגיל (SD), גם בצבעים וגם מבחינת מריחה של הדמויות. מובן שב-HD התמונה מוצלחת בהרבה.

השחור נראה טוב, אבל לפעמים אפשר להרגיש קצת מריחות. באופן כללי, סמסונג מציגה צבעים חיים מאוד, שלטעמנו יוצרים תמונה טובה יותר משל המתחרים, כאשר לפעמים אפשר לראות קצת רעשים. יש מי שחש שזה נראה כבר לא אמיתי. המסך תומך בתלת-ממד ומגיע עם חבילה של 4 זוגות משקפיים.

ממשק

סמסונג נוהגת לגייר את מוצריה לעברית, ודגם ES8000 לא שונה בכך משאר המסכים שלה, אולם לא מדובר בגיור מלא. למשל, ההפעלה הקולית עדיין מגיעה באנגלית וקצת מאכזב לגלות שהחברה לא השקיעה בתחום הזה. המסך גם כולל את יישום All share של סמסונג, המאפשר למכשירים שונים כמו טאבלטים וסמארטפונים לשדר אליה באלחוט תמונות וסרטונים.

שליטה

ES8000 מגיע עם שני שלטים רחוקים. הראשון הוא שלט רחוק סטנדרטי עם כל הכפתורים לתפעול המסך, הכולל תאורה אחורית בכפתורי הסאונד. השלט השני קטן יותר, ובא לאפשר תפעול רק של הסאונד ושל יישום ההפעלה הקולית באמצעות המיקרופון הפנימי. מדובר באלטרנטיבה לתפעול הקולי באמצעות המיקרופון שנמצא במסך, שברוב המקרים מתקשה לשמוע את המשתמש.

תפעול באמצעות תנועות ידיים

המסך של סמסונג מאפשר שליטה ביישומים שונים בו באמצעות תנועה הידיים, בדומה להפעלת המשחקים באביזר הקינקט באקס בוקס 360 של מיקרוסופט. בצורה הזו אפשר לשלוט בסאונד ולבצע פעולות אחרות במסך.

הבעיה היא שהדבר עדיין לא עובד בצורה חלקה, זמן הזיהוי הראשוני לא מספיק מהיר וחייבים לשבת בצורה ישרה מול המסך, כך שאם שוכבים על הספה ורוצים להנמיך את הווליום, הרבה יותר מהיר להגיע לשלט רחוק.

יכולות חכמות

חוויית השימוש ב-ES8000 מדגימה כיצד תיראה הטלוויזיה בעתיד. קודם כל, הטלוויזיה הזו מוגדרת כסמארט TV והיא מאפשרת גישה למגוון רב של תכנים מאתר מיוחד של סמסונג. יש כאן גישה מובנית לאפליקציות של אתרי וואלה, מאקו, ישראל היום ו-ynet, ושירות השכרת סרטי קולנוע של אורלנדו. כל אלה מצטרפים לאפליקציות של יו-טיוב ופייסבוק. זמני הטעינה של האפליקציות והשימוש בהם יחסית מוצלח, בזכות מעבד כפול הליבה שמפעיל את המסך הזה. מלבד כל זה, המסך משמש כסטרימר (מזרים מדיה) לקריאת קבצי וידיאו עם תרגום לעברית.

עיצוב

מסך דק מאוד עם המסגרת הכי דקיקה שראינו. התחושה היא שבקושי אפשר לראות אותה, מה שמקנה למסך מראה מאוד יוקרתי, שמושלם על-ידי רגלית מאוד דקה.

סאונד

הרמקולים יחסית חלשים.

חיבורים

3 כניסות USB, חיבור RCA, תקשורת אינטרנט אלחוטית ו-3 כניסות HDMI.

שורה תחתונה

איכות התמונה והעיצוב במסך של סמסונג טובים מאשר במסכים האחרים שבדקנו. חוויית השליטה במסך מציגה כיצד נתפעל את הטלוויזיות שלנו בעתיד. עם זאת, מדובר עדיין בדור הראשון של טלוויזיות המאפשרות שליטה בתנועה ובקול, ויש עדיין צורך בשיפורים רבים.

LG דגם LM860Y: עיצוב יפה בלי תוכן מקומי

מסך

מסך LED עם צבעים מאוד חיים. המעבד מתמודד בצורה טובה עם השידורים הלא איכותיים בארץ. מצדי המסך יש מעט זליגת אור. בדומה למסכי LED אחרים, גם כאן הייתה השתקפות של האור.

ממשק

הממשק של LG ידידותי מאוד בכל המסכים. קל להבינו, הוא מגויר לעברית וניתן להגיע בקיצורים מהירים להגדרות חשובות כמו שינוי צבע התמונה.

האפליקציות והיכולות החכמות נמצא בכפתור הבית, המוביל לאפליקציות כמו פייסבוק, יו-טיוב, טוויטר, ופיקסה. האפליקציה המקומית היחידה הקיימת כאן היא של וואלה, אולם בעתיד המצב אמור להשתפר עם אפליקציות ישראליות נוספות.

מעבר לזה, יש כאן סרטונים קצרים, למי שממש רוצה לנצל את יכולות התלת-ממד שהפתיעו אותנו לטובה.

שליטה

הדגם מגיע עם שלט בשם מג'יק, שמזכיר קצת בננה ומציע תפעול יחסית נוח לשימוש באופציות החכמות, מכיוון שהוא מאפשר להשתלט על הסמן לביצוע פעולות בתפריט האינטרנט. את המג'יק מחזיקים ביד והסמן מגיב לתנודות היד. חלק מהיישומים ניתנים להפעלה קולית, אבל לא מצאנו אותם. מצד שני, כדי לבצע פעולות של שליטה בווליום ופעולות שגרתיות אחרות, השלט הרגיל נוח יותר לשימוש.

יכולות חכמות

המסך משמש גם כסטרימר, שלא התקשה להציג קובצי וידיאו שהצגנו בפניו, כולל קובצי כתוביות בעברית. ניתן להציג תוכן מהמחשבים בבית דרך הרשת האלחוטית.

עיצוב

המסגרת דקה במיוחד, ולעתים נותנת תחושה שהמסך צף באוויר. מה שמוסיף להרגשה הזו הוא הרגלית המיוחדת, המגיעה במראה מקומר בצבע כסף.

סאונד

הסאונד בדגם שבדקנו היה יחסית חלש ובינוני. לטענת היבואן, הרמקול לא היה תקין ביחידה שהעביר לסקירה.

חיבורים

3 כניסות USB וגם 4 כניסות HDMI, חיבור RCA דרך מתאם ו-WiFi.

שורה תחתונה

המסך מציע עיצוב יפה, ממשק ידידותי בעברית, איכות תמונה טובה ומוצלחת, אבל סאונד בינוני והיעדר תכנים מקומיים.

סוני HX75: אין אפליקציות מקומיות, אך יש עברית

מסך

צפייה בשידורי HD סיפקה שחור מוצלח עם תמונה נקייה. מצב הצבעים החיים אינו מצליח להתחרות ברמה הזו במסך של סמסונג, כאשר יש קצת רעשים בתמונה. בשידור רגיל, התמונה בסך הכול טובה. זוויות הצפייה של ה-HX75 פשוט מעולות. ניתן לשבת גם לצד המסך ועדיין לראות תמונה מוצלחת. מלבד זה, המסך תומך בתלת-ממד.

ממשק

לאחרונה החלה סוני לגייר את מסכי הטלוויזיה שלה עם ממשק מלא בעברית. מדובר בחברה היפנית הראשונה בארץ שמבצעת מהלך כזה, ובהחלט מגיע לה שאפו על ההתייחסות לקהל המקומי, בניגוד ליצרניות רבות שלא מוכנות להשקיע בקהל שמשלם להן עשרות אלפי שקלים על מוצר.

הממשק של סוני מזכיר מאוד את זה הקיים בקונסולות המשחקים שלה. אולי בגלל ההכרות המוקדמת ארוכת השנים עם הפלייסטיישן, מצאנו את עצמנו מתפעלים אותו בקלות.

יכולות חכמות

סוני מוגדרת כאינטרנט TV מבחינת החברה בחו"ל, שזה מושג אחר לסמארט TV. המסך אכן חכם, אבל לא מנצל את הפוטנציאל שלו בארץ. אי-אפשר למצוא כאן אפליקציות מקומיות, ושירותי הסרטים והמוזיקה של סוני שפועלים בעולם בסינרגיה עם הלפטופים, הפלייסטיישן והסלולריים של החברה, לא זמינים בישראל.

מה שנשאר ללקוחות הן אפליקציות זרות כמו יו טיוב, יורו ספורט, יורו ניוז ופייסבוק. כמו כן, אפשר לשלוט במסך באמצעות אפליקציה.

עיצוב

בניגוד למסכים היפים של היצרניות הקוריאניות, העיצוב של סוני קצת משעמם. המסגרת לא מספיק דקה, והמראה שחור סטנדרטי.

סאונד

איכות הצליל בינונית מאוד.

חיבורים

סקארט, 2 כניסות USB, אינטרנט אלחוטי פנימי ו-4 כניסות HDMI.

שורה תחתונה

המסך של סוני מוצלח, אבל היינו מצפים מהחברה לקצת יותר.

שארפ LE830E: איכות מוצלחת, אבל איפה העברית?

מסך

הדגם שייך לסדרת Aquos Quattron 3D הכוללת 4 צבעי יסוד במקום 3 (אדום, ירוק וכחול). התוספת היא הצבע צהוב, הפועל כאן על מסך LED. התוצאה היא תמונה עם צבעים חדים, כאשר הוספת הגוון הצהוב מציגה מניפת צבעים רחבה יותר ועשירה. כל גוון צהוב, חום או זהב שנתקלנו בו על המסך נראה טוב, וגם השחור נראה לא רע בכלל. יש תלת-ממד.

ממשק

שארפ לא החליפה את הממשק כבר הרבה זמן והתחושה מיושנת. החברה גם לא טרחה לגייר את הממשק שלה לעברית.

יכולות חכמות

יש גישה לשירות Aquos Net שכולל גישה לאפליקציות כמו טוויטר, יו טיוב ופיקסה (שירות התמונות). אפליקציית המוזיקה Aupeo גם עובדת כאן בצורה חופשית. אפליקציית Cartoon Network לא זמינה בישראל. השימוש מאוד איטי ואין אפליקציות מקומיות.

שליטה

אין אפליקציה או יכולות שמשדרגות את החוויה הזו.

עיצוב

העיצוב דק, אבל המסגרת לא דקה מספיק ונראית מיושנת לעומת הדגמים החדשים של הקוריאניות. מלבד כניסות ה-HDMI, שאר החיבורים כמו הסקארט מופיעים בגב המכשיר, מה שלא מאפשר להשתמש בהם, אם תולים את המסך על הקיר.

חיבורים

3 כניסות USB, סקארט ו-4 כניסות HDMI. למסך אין חיבור WiFi פנימי ודרוש במתאם.

שורה תחתונה

השארפ מספקת תמונה מוצלחת בזכות הצבע הצהוב והמחיר סביר. מצד שני, אין עברית בממשק וגם לא תכנים מקומיים באפליקציות.