עלייה נוספת במדד משכן למצב רוכשי הדירות ביוני 2012

עלייה שלישית רצופה במדד משכן של בנק הפועלים, ל-131.7 נקודות - עלייה של 0.1% ■ העלייה משקפת הטבה במצב רוכשי הדירות, בעיקר מהמשך הירידות בריבית ועלייה בשכר הממוצע

מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר מתפרסם על ידי בנק הפועלים ועוקב אחר מצבם של רוכשי הדירות בישראל, רשם בחודש יוני 2012 עלייה קלה של 0.1% לרמה של 131.7 נקודות. מדובר על חודש שלישי רצוף על עלייה במדד.

העלייה משקפת הטבה במצב רוכשי הדירות שנובעת בעיקר מהמשך הירידות בריבית המשכנתאות ועלייה בשכר הממוצע במשק. מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס (סקר מחירי דירות בבעלות דיירים) עלה בשיעור של 0.7%, לאחר עלייה של 1.3% בחודש קודם. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 2.1% ובשיעור ריאלי של 0.8%.

חודש יוני האחרון סיפק נתונים מעודדים בשוק הנדל"ן. היקף העסקאות בדירות חדשות חזר לרמתו הגבוהה שנרשמה בחודש דצמבר 2011. כמו כן, בחודשים האחרונים חלה קפיצת מדרגה בנטילת משכנתאות חדשות. הנתונים החודשיים של מחירי הדירות מאופיינים בתנודתיות גבוהה. בסקר האחרון של מחירי הדירות נרשמה עלייה מתונה יותר במחירי הדירות. בחודשים האחרונים מורגשת התאוששות בשוק הדיור, הן מבחינת המחירים והן מבחינת העסקאות.