רשות השידור פועלת לשבור את עיצומי העובדים בקול ישראל

מנהל קול ישראל, מיקי מירו, הודיע לעובדים בת"א כי העיצומים שלהם - הכוללים את השבתת התוכניות "סדר יום", "הכול דיבורים" ו"צבע הכסף" - אינם חוקיים

רשות השידור פועלת לשבור את עיצומי העובדים. מנהל קול ישראל, מיקי מירו, הודיע היום (ב') לעובדי קול ישראל בתל-אביב כי העיצומים שהם נוקטים - הכוללים את השבתת התוכניות המרכזיות "סדר יום", "הכול דיבורים" ו"צבע הכסף" - אינם חוקיים.

עקב כך, מסביר מירו במכתב לעובדים, הם אינם זכאים להגנות הקבועות בחוק, ו"כל הנזקים אשר ייגרמו בעקבותיהם יחולו עליהם".

"לתשומת-לב המנהלים והעובדים", כתב מירו לעובדים, "אי-ביצוע הנחיות ההנהלה שלא במסגרת שביתה חוקית מהווה משום הפרת משמעת חמורה. הנכם מתבקשים לחזור בכם מהודעותיכם האמורות ולחזור מיידית לעבודה סדירה".

לדברי מירו, עד כה העובדים לא הכריזו על סכסוך עבודה רשמי, ולכן העיצומים בלתי חוקיים. ועד העובדים צפוי לדון היום בתוכן מכתבו של מירו.

בימים האחרונים משבשים עובדי מערכת קול ישראל בתל-אביב את השידורים במחאה על המעבר ללוד, שמנוגד לדבריהם להסכמים עם העובדים, ובמחאה על ההחלטה של ההנהלה "לאזן" את השידורים בתוכנית "סדר יום" עם קרן נויבך.

אתמול (א') צעק ברוך אסקרוב, יו"ר ועד עיתונאי קול ישראל בתל-אביב, על יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ומנכ"ל לשכת ראש הממשלה, הראל לוקר, במהלך טקס החתימה על הרפורמה בלוד.

אסקרוב, שהצליח להתסנן לאירוע, הפריע מספר פעמים למהלך התקין של הטקס כשהוא קורא קריאות ביניים בגנות רשות השידור, האוצר ומשרד ראש הממשלה, שהתעלמו לדבריו מהעובדים.