עוד כישלון צורב באולימפיאדה: לי קורזיץ לא זכתה במדליה

אכזבה למשלחת הישראלית: הגולשת התקשתה בשיוט המדליות וסיימה רק במקום ה-6 הכללי; בכך התנפצה התקווה הריאלית הכמעט אחרונה למדליה כחול-לבן

אכזבה קשה מאד למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בלונדון. לי קורזיץ, גולשת הניל פרייד, שהפכה השבוע לתקווה הריאלית הכמעט אחרונה למדליה כחול-לבן, נכשלה במשימה, לאחר שסיימה היום (ג') במקום ה-9 (מתוך 10) בשיוט המדליות.

עוד לפני השיוט, כתבה קורזיץ בעמוד הפייסבוק שלה: "ים יקר ואהוב שלי אתה המחליט והקובע, תהיה איתי!!! אני שלך תמיד לא משנה מה!". בסופו של דבר, המציאות טפחה על פניה של קורזיץ בת ה-28, שסיימה במקום ה-6 הכללי בתחרות, למרות שלפני שיוט המדליות עוד דורגה במקום ה-2 הכללי.

קורזיץ גם הפסידה את הפרסים הכספיים הנדיבים שהבטיח הוועד האולימפי הישראלי לספורטאי שיחזור מלונדון עם מדליה, ותיאלץ להתנחם בבונוס של 20 אלף שקל המוענק לספורטאי המסיים במקום ה-6. מאמנה יסתפק במחצית מהסכום.

בכך לא מצליחה קורזיץ לייצר המשכיות לשנתיים הנפלאות שהיו לה, בהן זכתה פעמיים במדליית זהב באליפות העולם (פרת' 2011, קדיס 2012), ופעם אחת במדליית כסף באליפות אירופה (בורגס 2011).

בשנת 2003, בגיל 19, אז עדיין התחרתה בגלשנים מדגם מיסטרל, גרפה קורזיץ מדליית זהב באליפות העולם העולם (גם היא נערכה בקדיס). שנה לאחר מכן, ב-2004, ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים באתונה, וסיימה במקום ה-13. במשחקי בייג'ין 2008 היא לא השתתפה, לאחר שלא עמדה בקריטריונים של איגוד השיט הישראלי.

כעת נותרת המשלחת הישראלית ללונדון 2012 עם סיכוי קלוש לזכות במדליה כלשהי. אם לא יקרו דברים בלתי צפויים, ישראל תסיים אולימפיאדה, לראשונה מאז סיאול 1988, ללא אף מדליה אולימפית.

אגב, במדליית הזהב בתחרות הניל פרייד שנערכה היום בווימות', זכתה מרינה אלאבאו ניירה הספרדייה. טולי פטאיה מפינלנד זכתה בכסף, בעוד שמדליית הארד הלכה לזופיה קלפאצ'קה הפולנית.