שרת הספורט מינתה ועדה ל"בדיקת הכישלון האולימפי"

אין מדליה? אין הצלחות בלונדון? לימור לבנת הודיעה על מינוי צוות מומחים לבחינת האחראים לתוצאות החלשות: "קיים פער בין המטרות לבין ההישגים"

יממה אחת בלבד אחרי שלי קורזיץ יצאה משיוט המדליות בווימות' בידיים ריקות ולמרות שהספורטאים הישראלים עדיין לא סיימו את הופעותיהם במשחקים האולימפיים, הודיעה שרת התרבות והספורט לימור לבנת על הקמת ועדה לבחינת הכישלון של המשלחת הישראלית במשחקי לונדון 2012.

הוועדה תורכב מצוות מומחים, ישראלי ובינלאומי, ותפקידה הרשמי יהיה "לבחון הכשלים בהכנות האולימפיות והפקת לקחים לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016". באופן מעשי, איבדה המשלחת הישראלית סיכוי להשיג מדליה במשחקי לונדון - וזו הפעם הראשונה מזה 20 שנה שהמשלחת האולימפית חוזרת בידיים ריקות.

בהודעה לתקשורת מסרה השרה לבנת: "אני מלאת הערכה לכל הספורטאים הישראלים במשלחת האולימפית. כל אחד מהם השקיע ועשה את מירב המאמצים כדי לזכות במדליה אולימפית ועל כך נתונה להם תודתי ותודת הציבור הישראלי. על אף שלא הושגה מדליה, חלק מהספורטאים הגיעו להישגים מרשימים וגילו יכולות יוצאות דופן בהתמודדות מול יריבים ברמה הגבוהה ביותר. לא כל הספורטאים הישראלים סיימו את המשחקים ואני מאחלת הצלחה רבה לאלה שעדין מתחרים בימים הקרובים. אולם כבר עתה ניתן לומר שקיים פער גדול בין המטרות והציפיות שהציגו הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי לבין התוצאות שהושגו".

עוד הוסיפה השרה כי "לנוכח העובדה שההכנות האולימפיות ללונדון 2012 זכו לתקציב הגדול אי פעם, ולנוכח כך שהעמדנו את מיטב האמצעים להצלחה, הרי שאני רואה חובה לקיים עם שובה של המשלחת הישראלית מלונדון בדיקה יסודית ומקיפה של הכשלים המקצועיים בהכנות האולימפיות לאולימפיאדת לונדון. קיים ידע רב שהצטבר בקרב מדינות שהשיגו הישגים אולימפיים נאים ועלינו להשתמש במומחיותם לשם הערכות מחודשת להכנות האולימפיות של ישראל לקראת האולימפיאדות הבאות. לשם כך, בכוונתי למנות צוות מומחים, ישראלי ובינלאומי אשר ייבחן ויבדוק את ההתנהלות של כל הגורמים המקצועיים האחראים להכנות האולימפיות, ובכלל זה של הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי".

במשרד הספורט אף צוין כי עד שלא תוגש תוכנית עבודה להכנות האולימפיות לקראת משחקי ריו 2016, "לא יעביר משרד הספורט תקציבים עבור פעילות זאת".