סיטי חותך מחיר היעד לבזק: "צפי לירידה בהכנסות וברווח"

כלכלני הבנק נותרים בהמלצת "נייטרלי" על מניית בזק במחיר יעד של 3.5 שקלים לאחר תשלומי הדיבידנד הצפויים ■ "עסקי הליבה של בזק נותרים תחת לחץ, תוצאות הרבעון השני מעידות על התגברות התחרות ועלייה בשיעורי הנטישה"

כלכלני הבנק סיטי חותך את מחיר היעד למניית בזק ל-3.5 שקלים למניה לעומת המלצה קודמת של 4 שקלים. מדובר במחיר יעד הנמוך בכ-20% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום.

יצוין, כי מחיר היעד של סיטי הוא לאחר תשלומי הדיבידנד שצפויה בזק לבצע עד סוף 2013, סך שמצטבר לכ-1.5 שקלים למניה. בנובמבר הקרוב בזק צפויה לחלק דיבידנד בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, עוד 1.5 מיליארד שקל במאי 2013, וסכום של כ-1.4 מיליארד שקל צפוי להיות מחולק בנובמבר 2013.

בסקירה עדכנית שפרסמו היום (ה') בסיטי לאחר הדוחות הכספיים שפירסמה החברה שכללו גם אזהרת רווח לכל שנת 2012, הכלכלנים נותרים בהמלצת "נייטרלי" על המניה וחותכים כאמור את מחיר היעד ב-13% לעומת ההמלצה הקודמת.

"עסקי הליבה של בזק נותרים תחת לחץ", כותב האנליסט מייקל קליר (Michael Klahr). "תוצאות הרבעון השני של החברה מעידות על התגברות התחרות, עלייה בשיעורי הנטישה במגזר הטלפוניה והלווין, קיפאון בהכנסות החודשיות למנוי ועוד".

בסיטי צופים לבזק ירידה נוספת בהכנסות הטלפוניה במחצית השנייה של השנה וכן בהכנסה למנוי ובנתח השוק. להערכתם, התחרות האינטנסיבית תימשך ברמה גבוהה גם לאורך שנת 2013.

מנגד, בסיטי מציינים לחיוב את השוק הסיטונאי (הסדרת שוק הטלפוניה הישראלית - י.נ) שצפוי להיכנס לתוקף בתקופה הקרובה כנקודה חיובית לעתיד של בזק. בנוסף, הסכם האירוח (HOSTING) של הוט ברשת של פלאפון צפוי להשפיע לחיוב על התוצאות.

הכלכלנים צופים לבזק הכנסות של 10.4 מיליארד שקל בשנת 2012, ורווח שנתי של 1.8 מיליארד שקל. בשנת 2013 בסיטי צופים לבזק הכנסות של 9.8 מיליארד שקל ורווח של 1.7 מיליארד שקל.