רבעון מוצלח לפוטומדקס; נערכת להשקת מוצרים חדשים

החברה בוחנת כניסה הדרגתית לקמעונאות עצמאית דרך קיוסקי מכירות בקניונים ■ תוצאות הרבעון הבא צפויות להיות דומות לנוכחי ■ החברה דיווחה על מכירות של 58.9 מיליון דולר

פוטומדקס מדווחת על מכירות של 58.9 מיליון דולר, תוצאות מוצלחת בכל השוואה אפשרית: זהו גידול של 74% לעומת הרבעון המקביל (טרם איחוד תוצאות פוטומדקס ורדיאנסי) וגידול של 17% לעומת הרבעון הקודם, כמו גם גידול של 39% במונחי פרו-פורמה, כלומר לו היו פוטומדקס ורדיאנסי מאוחדות כבר מן השנה שעברה. ההכנסות בפועל היכו את תחזיות פוטומדקס להכנסות של 53 מיליון דולר.

המכירות דרך ערוצי קניות צמחו ב-101%, ל-9.8 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל. המכירות ישירות לצרכן עמדו על 50.5 מיליון דולר, גידול של 55% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 4.2 מיליון דולר.

החברה רשמה ברבעון הזה עלויות משפטיות של 4 מיליון דולר, בתביעה שהסתיימה כך שהרווחיות אמורה להיות גבוהה יותר ברבעונים הקרובים. נציין עם זאת כי תחום האסתטיקה הוא עתיר תביעות וייתכן שיהיו כאלה גם בהמשך. ברבעון המקביל הפסידה החברה 10 מיליון דולר (או 12. פרו פורמה), חלקו קשור בעלויות המיזוג עם פוטומדקס.

בעקבות התוצאות עולה מניית החברה 2.9% בתל אביב, ופוטומדקס נסחרת לפי שווי של 1.24 מיליארד שקל.

הרווח הגולמי היה 46.5 מיליון דולר, גידול של 65% לעומת הרבעון המקביל. מתח הרווחים של החברה הגיע ל-79%. ברבעון המקביל הגיעה רדיאנסי לבדה לרווח גולמי של 83.2%, כך שהמיזוג שחק מעט את הרווחיות הגולמית שלה. עם זאת, בשיחת הועידה ציינה החברה כי היא נמצאת בתהליכי התייעלות במסגרתם כבר פיטרה כ-36 עובדים ומיזגה שני מפעלים, אך יש עוד היכן להתייעל. כמו כן מסרה החברה כי מוצרי פוטומדקס שעד היום לא זכו לתמיכה שיווקית משמעותית, מהווים פוטנציאל למתח רווחים גבוה בהמשך.

במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הכנסת של 109.2 מיליון דולר, גידול של 59% לעומת המחצית הקודמת וברווח במחצית היה 9.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

לאחר שגייסה החברה 37 מיליון דולר באפריל, יש לה היום 52.9 מיליון דולר בקופה. הם ישמשו למה שהחברה רואה כמנוע הצמיחה העיקרי שלה לרבענים הקרובים שימוש במערכת השיווק המיומנת של רדיאנסי לדחיפת המוצרים הרפואיים של פוטומדקס. החברה מעריכה כי הכנסותיה ברבעון הבא יהיו דומות לרבעון הנוכחי, שהיה טוב מציפיותיה.

במחצית האחרונה התחזקה החברה בבריטניה והשיקה מוצריה בקוריאה והיא נערכת להיכנס גם לגרמניה, וייתכן גם למדינות נוספות באירופה עד סוף השנה. גם מבחינת ערוצי השיווק היא מתרחבת הן לרשתותקמעונאיות שבהן טרם פעלה והן להקמה של קיוסקי מכירה משלה, תחילה כפיילוט. כניסה לקמעונאות עצמאית היא חידוש עבור החברה ומעניין יהיה לראות כיצד תתמודד איתו.

שיחת הוועידה של החברה היוותה הזדמנות לבחון את תמהיל המשקיעים של החברה, שנסחרת היום בנאסד"ק וגם בתל אביב. בשיחה השתתפו משקיעים ממגוון סוגי חברות, גיאוגרפיות שונות ובעלי רמות ידע ותחומי עניין שונים. פוטומדקס, שהינה יצרנית של ציוד רפואי, ועלת כחברת מוצרי צריכה ורוב המשקיעים בה מגיעים מן התחום הזה. החברה ציינה כי את ההנפקה שלה ביצעה בין היתר כדי להגדיל את כמות המשקיעים המוסדיים ואת הסחירות, משימה שבוצעה בהצלחה, כך על פי החברה.

האנליסט בני דקל מבנק אגוד ממליץ קנייה במחיר של 19.2 דולר למניה, לעומת 13.8 אתמול עם סגירת המסחר בנאסד"ק (טרם פרסום הדו"חות). לדבריו: "התוצאות הן מעל להערכתנו המוקדמת בשורת ההכנסות, ומתחת להערכתנו בשורת הרווח, זאת לאור תוצאות משפטיות ואחרות חד פעמיות. הדו"ח מציג את יכולת המכירה הגבוהה של החברה. המכירות של המוצרים הרפואיים צמחו ב-18%, וזאת כשהחברה עדיין בשלב בדיקת ההיתכנות לשיווק מוצרים אלה. לדבריו, הערכת החברה כי ברבעון הבא הכנסותיה יהיו דומות לאלה שברבעון הנוכחי, היא מעל התחזיית של איגוד ושל קונצנזוס האנליסטים.