סופית: מבנה המשטרה ברחוב דיזנגוף בת"א יהפוך למלון

‏לתוכנית הוגשו התנגדויות של עיריית ת"א ומהנדס העיר, וכן של 45 בעלי נכסים מרחובות טהון, יפה נוף ומוצקין ו-12 בעלי זכויות אחרים ■ ‏ועדת המשנה להתנגדויות החליטה לתת תוקף לתוכנית

סופית: מבנה המשטרה המיתולוגי ברחוב דיזנגוף בתל אביב ייהרס ויהפוך למלון ולבניין דירות. כך לפי החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א, שאישרה את התוכנית למתן תוקף לאחר שדנה בהתנגדויות וקיבלה את חלקן.

‏לתוכנית הוגשו התנגדויות של עיריית ת"א ומהנדס העיר, וכן של 45 בעלי נכסים מרחובות טהון, יפה נוף ומוצקין ו-12 בעלי זכויות אחרים (דיירים מוגנים ושוכרים) שיוצגו כולם בידי עו"ד גיל רוה, לצד עשרות תושבים מרחוב דיזנגוף ומזרחה לו שיוצגו באמצעות עו"ד נעם קולודני.

‏ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית קיבלה את ההתנגדויות בחלקן והחליטה לתת תוקף לתוכנית. התוכנית המקורית כוללת 7,230 מ"ר עיקרי, מתוכם 300 מ"ר לחזית מסחרית, 4,160 מ"ר למלון (160 חדרים) ו-2,770 מ"ר למגורים (35 דירות). בדיון האחרון החליטה הוועדה שמספר הקומות בתוכנית יותאם להוראות תוכנית המתאר החדשה של ת"א ולתוכנית רובע 3, כך שלכיוון רחוב דיזנגוף ייבנו 7 קומות כולל קומת קרקע מסחרית וקומת גג, ולכיוון שדרות מוצקין ייבנו 6 קומות, כולל קומת קרקע וקומת גג. יזם התוכנית הוא ישראל לוי, שמיוצג בידי עוה"ד ענת בירן ועפר טויסטר.

‏זכויות הבנייה וכן מספר הדירות ומספר חדרי המלון יופחתו בהתאם לשינוי בנפח הבנייה, כשהשטחים המיועדים למסחר בקומת הקרקע יישארו בהיקף של לפחות 300 מ"ר ויתרת הזכויות יחולקו לפי 60% לפחות למלונאות ו-40% לכל היותר למגורים.

‏על אף התמקדותן של חלק מההתנגדויות בנושא התנועה, לפי החלטת הוועדה המחוזית, התוכנית לא תציע כל שינוי בהסדרי התנועה, כשהכניסה והיציאה מהחניון תפוצל בין רחוב דיזנגוף ושדרות מוצקין. הסדרי הכניסה והיציאה מהחניון יוסדרו בהיתר הבנייה.

‏כפי שפורסם ב"גלובס" במאי, חלק מההתנגדויות אף מצביעות על תפקידו החשוב של המבנה בתרבות הישראלית, כזירת העלילה בספר הראשון מסדרת חסמבה מאת יגאל מוסינזון, שאף התגורר בבניין הסמוך בשדרות מוצקין 3, אצל הוריו של ירון לונדון (ששימש השראה לדמותו של ירון זהבי, גיבור הסדרה).

‏ועדת המשנה להתנגדויות קיבלה חלק מההתנגדויות, כולל סעיפים מההתנגדות של מיוצגי עו"ד רוה, שטענו שהרחובות טהון, יפה נוף ומוצקין הם רחובות קטנים ושלווים שלא יוכלו לשאת בעומסי התחבורה שייווצרו במקום, וטענו בנוסף שהיקף זכויות הבנייה המוצע בתוכנית חורג ביותר מ-50% מהמותר בתוכנית המתאר החדשה של ת"א ושמספר הקומות המוצע בתוכנית חורג מהמותר בתוכנית רובע 3.

‏בנוסף התקבלה בחלקה התנגדות התושבים שיוצגו בידי עו"ד קולודני, כולל הטענה שהתוכנית תכביד באופן קיצוני על תשתיות העיר ותפגע במרקם העירוני של הצפון הישן של ת"א ותשנה ללא היכר את אורח חייהם של המתנגדים.