קיץ פורה: מכבי חיפה כבר הביאה רכש בכ-9.3 מיליון שקל

אחרי החתמת אנדלובו, הירוקים מובילים את ליגת העל בהשקעה בשחקנים חדשים; כמה עלו עד עכשיו הרכישות של מכבי ת"א, הפועל ת"א וקרית שמונה?

הקיץ הקודם היה מהעמוסים ביותר שידעה מכבי חיפה אי-פעם בכל הקשור לרכש: לא פחות מ-11 שחקנים חדשים הצטרפו לקבוצה. בקיץ הנוכחי חיפה הביאה בינתיים פחות שמות חדשים, אבל זה לא אומר שהבעלים יעקב שחר לא מכניס את היד עמוק לכיס בעונת הבכורה של ראובן עטר כמאמן הקבוצה: יחד עם החלוץ דינו אנדלובו, שחתם היום (ד') בקבוצה אחרי שנקנה מבני יהודה, מגיע חשבון הרכש הכולל של הירוקים בחלון ההעברות הנוכחי לכ-9.35 מיליון שקל.

אנדלובו נרכש עבור כ-4 מיליון שקל, בעוד חן עזרא, שהגיע ממכבי נתניה, יעלה לחיפה כ-5 מיליון שקל. עודד אלקיים, שחקן הפועל חיפה שהושאל בעונה החולפת לבני סכנין, נרכש תמורת כ-350 אלף שקל. נוסף לאלו, הצטרף לחיפה בהעברה חופשית המגן שמואל שיימן, שבשנים האחרונות שיחק בהולנד.

עוד לפני צירופו האפשרי של פיראס מוגרבי ממכבי נתניה עבור סכום כסף נכבד נוסף, חיפה מובילה כרגע בפער גדול את הליגה בכל הקשור להוצאות על רכש: מכבי ת"א רכשה הקיץ רק שני שחקנים חדשים בכסף (גונזלו גארסיה שהגיע מלרנקה הקפריסאית עבור כ-1.1 מיליון שקל, ומהראן ראדי שהצטרף מבני סכנין תמורת כ-100 אלף שקל). קרלוס גארסיה הגיע מאלמרייה הספרדית בהעברה חופשית, בעוד וינסנט אניימה הושאל מליל הצרפתית בתמורה להשתתפות של מכבי ת"א בשכרו.

הפועל ת"א השקיעה כ-3.85 מיליון שקל עבור השאלת שחקנים: כ-2.5 מיליון שקל בגין השאלת טל בן חיים לשנתיים ממכבי פ"ת, כ-1.1 עבור השאלת ברונו קוטיניו מפולוניה ורשה הפולנית, וכ-250 אלף שקל עבור השאלתו של חנן ממן מהפועל חיפה. יתר השחקנים החדשים במתחם וולפסון - אריק דג'מבה דג'מבה, ג'ון פנטסיל, אלירן דנין וזאב חיימוביץ' - הגיעו כהעברות חופשיות.

האלופה עירוני קרית שמונה שמרה על רוב הסגל שלה מאשתקד, ומבקביל הביאה רק שני שחקנים חדשים: לאסלו לאנצ'ה (הושאל מקבוצתו ההונגרית עבור כ-600 אלף שקל) ודרקו טאסבסקי (נרכש מלבסקי סופיה הבולגרית תמורת כ-750 אלף שקל).