קול ישראל מירושלים, אחרי הפצצה

דמיינו: "הקונגרס אישר הלילה מענק של 50 מיליון ד' לשיקום ההריסות בישראל"

קול ישראל מירושלים, בוקר טוב. היום יום רביעי ה-14 באוגוסט 2013, והרי החדשות מפי דן כנר:

"הקונגרס האמריקני אישר הלילה מענק של 50 מיליון דולר לשיקום ההריסות בישראל. לטענות שנשמעו בארץ בדבר הסכום הנמוך ענה מקור בכיר בממשל אובמה: "ישראל הביאה את זה על עצמה. נתניהו לא תיאם איתנו את המתקפה על איראן, אז שלא יבוא עכשיו בתלונות".

אינטל הודיעה אמש כי היא מפסיקה סופית את כל פעילויותיה בישראל. זאת, לאחר שמפעל הייצור בקריית גת הושמד במטח הטילים שלאחר המתקפה על איראן, דבר שגרם לחברה הפסדים כבדים של מיליארדי דולרים.

ועוד בענייני היי-טק: המשבר בעולם ההון סיכון הישראלי ממשיך. לאחר שמשקיעים בין לאומיים רבים משכו את ידיהם מהשקעות בישראל התפרסמה השבוע הערכה לפיה יושקעו השנה בהיי-טק הישראלי פחות ממאה מיליון דולר, ירידה של למעלה מ-90% מהממוצע בחמש עשרה השנים האחרונות.

מנהלים בכירים בהיי-טק מעריכים, שמאות חברות סטארט-אפ ייסגרו ואלפי עובדים יפוטרו. המדען הראשי, שתקציבו בוטל לאור עלויות המלחמה, הגיב לנתונים: "אומת הסטארט-אפ חדלה למעשה להיות מרכז יזמות. נקווה שתוך חמישים שנה נצליח לשקם את מעמדנו כמעצמת היי-טק".

ועוד בכלכלה: אחוזי האבטלה יגיעו החודש לשיא חדש של 19%. נגיד בנק ישראל מעריך שהאבטלה תימשך זמן רב לאור המשבר הכלכלי העולמי והעלייה הדרסטית במחירי הדלק כתוצאה מהפצצת מאגרי הנפט באיראן.

בתל אביב התגלו שרידיהן של עוד כעשרים גופות מתחת להריסותיו של המגדל המשולש במה שהיה עד לא מזמן מרכז עזריאלי. בכך הגיע מניין החללים הישראלים במלחמת איראן ליותר מ-16 אלף. שר הביטחון אהוד ברק, שהעריך בעבר כי במתקפת הנגד ייהרגו אולי כמה מאות אזרחים ישראלים אמר: "הניתוח האנליטי שלי היה נכון. אם תקראו את דבריי בפרוטוקולים שיותרו לפירסום בעוד 50 שנה, תוכלו לראות שהשתמשתי בנוסחת פיבונאצ'י המשוקללת כדי להעריך את הסיכוי הסטטיסטי להרג האזרחים בישראל. הערכת החסר שלי היתה בהחלט במסגרת הגאוסייאנית של סטיית תקן סבירה".

התחזית: יהיה חם

שר הפנים אלי ישי חזר והודיע אתמול שמפלגתו תתנגד בכל תוקף להצעת החוק לגיוס חרדים. השר שאול מופז הודיע שלאור זאת הוא שוקל ברצינות לפרוש מממשלת נתניהו, אליה הצטרף אחרי התפרקות קדימה. "אני איש עקרונות", אמר מופז, "כבר הוכחתי זאת בעבר".

תחזית מזג האוויר: יהיה חם. עד כאן החדשות הבוקר. זה סוף החדשות מקול ישראל".

ishay@canaan.com

יזהר שי הוא שותף כללי בקיינן פרטנרס ומנהל פעילות הקרן בישראל