ביה"ד: מזנון הכנסת ישלם 6,000 שקל לעובדת ויחזירה לעבודה

ביה"ד לעבודה קבע כי כי שירה כהן פוטרה כיוון שניסתה לאגד את עובדי מזנון הכנסת, וכי על הקבלן להשיבה לעבודה ולשלם לה הוצאות משפט בסך 6,000 שקל

הישג במאבק נגד עבדות הקבלן: בית הדין לעבודה בירושלים פסק הבוקר (ה') כי שירה כהן, מנהיגת מאבקת עובדי מזנון הכנסת, פוטרה כיוון שניסתה לאגד את עובדי המזנון, וכי על הקבלן להשיבה לעבודה ולשלם לה הוצאות משפט בסכום של 6,000 שקל.

השופט אייל אברהמי קבע כי הסיבה לאי-העסקתה של כהן על-ידי הקבלן, חברת שולץ ביסטרו בע"מ, היא מעורבותה במאבק העובדים.

ההחלטה כוללת הכרה תקדימית בדבר האיסור על קבלנים שלא לקבל לעבודה עובדי קבלן בנסיבות לא ענייניות, דוגמת מעורבות במאבקי עובדים, ומספקת הגנה חשובה על חופש ההתאגדות של עובדי קבלן.

כהן יוצגה בידי עו"ד איאן יפה.

"רעה חולה"

ח"כ דב חנין, יור השדולה להעסקה ישירה בכנסת, שליווה מקרוב את המאבק, בירך על ההישג ואמר כי "זהו צעד קטן בדרך ארוכה: המגזר הציבורי חייב להיות באמת ציבורי, ואין לאפשר בו עבדות קבלן. הכנסת חייבת להוות דוגמה לכך שצדק חברתי מתחיל בבית".

בקואליציה להעסקה ישירה, הכוללת עובדי קבלן וארגונים חברתיים, בירכו על החלטת בית הדין: "שירה כהן הצליחה להגן על זכויות העובדים ואחר-כך גם על זכויותיה, הודות לאומץ ונחישות יוצאי דופן. המקרה של שירה הראה את מצוקתם הקשה של עובדי קבלן, שבנוסף לפגיעות השגרתיות בתנאי העבודה, הם נתונים תחת איום קבוע של איבוד מקום עבודתם בכל פעם שקבלן חדש זוכה במכרז. העסקה קבלנית היא רעה חולה שפוגעת בכבודם של מאות אלפי עובדים מסורים, ואין לה מקום - בוודאי לא בכנסת ישראל".