המתחם החם הבא? מכרז לבניית 452 יח"ד בשכ' המשתלה

גודל ששת המגרשים שיצאו למכרז אינו זהה ונע החל מ-3.5 דונם ועד 8 דונם. על הקרקע מתוכננת בניית בניינים בני 4 ו-8 קומות כאשר שטח דירה ממוצע, על פי התב"ע, יעמוד על 100 מ"ר

יזמי הנדל"ן והקבלנים טוענים כבר זמן רב ששיווקי מינהל מקרקעי ישראל מתרכזים בעיקר מחוץ למעגלי הביקוש העיקריים. בפברואר יצאה הודעה מטעם משרד השיכון לפיה עתיד המשרד לשווק באמצעות המינהל קרקעות למגורים ברחבי הארץ הכוללים בין היתר גם מכרזים בעיר תל אביב, בהם מכרזים למאות יחידות דיור בשכונת המשתלה. מכרזים אלו פורסמו היום באתר המינהל.

שכונת המשתלה ממוקמת בצפון מזרח העיר ועל פי הודעת המכרז של המינהל יחולק המתחם המאפשר בנייה של 452 יחידות דיור בסך הכל לשישה מתחמי משנה עליהם יתחרו הקבלנים. את המכרז מוציא המינהל יחד עם עיריית תל אביב. במינהל מספרים שהוצאת המתחם לשיווק התאפשרה בעקבות חתימת הסכם העתקת קו מתח גבוה שעבר במרכז השכונה.

גודל ששת המגרשים שיצאו למכרז אינו זהה ונע החל מ-3.5 דונם ועד 8 דונם. על הקרקע מתוכננת בניית בניינים בני 4 ו-8 קומות כאשר שטח דירה ממוצע, על פי התב"ע, יעמוד על 100 מ"ר. המתחם הגדול ביותר יאפשר בנייה של 112 יחידות דיור והקטן ביותר יאפשר בנייה של 28 יחידות דיור. השונות בגודל המגרשים תאפשר גם לקבלנים קטנים לגשת למכרז ולא רק לחברות גדולות עתירות ממון ואמצעים.

התכנית המקורית לשכונת המשתלה אושרה בשנת 1993 וכללה 1196 יחידות דיור סך הכל. מאוחר יותר עודכנה התוכנית והוסיפה 246 יחידות דיור בחלקה הצפון מזרחי. הקרקע המשווקת כעת לבניית 452 יחידות דיור תשלים את בניית השכונה.

לצד הקבלנים שיגישו הצעות למכרז החלו בחודשים האחרונים להתארגן גם קבוצות רכישה הלוטשות עיניים למתחם שלאחר גיבושן, בהתאם לכמות יחידות הדיור, יגישו גם הן הצעות. התאריך האחרון להגשת הצעות למכרז הוא ברביעי לנובמבר 2012 ורק הזמן יגיד האם ההצעות השונות ישברו שיאים לעומת מכרזים קודמים או שמא התקופה המטלטלת שעברה על הענף תיתן את אותותיה גם בגובה ההצעות ובמספר הניגשים.