עובדי ערוץ 10 מאיימים בסכסוך עבודה; "לא ננהל מו"מ על פיטורים"

ועד עובדי ערוץ 10 פנה היום להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה, לאחר שהובהר כי בכוונת דירקטוריון הערוץ לפטר 150 עובדים כדי להתמודד עם המשבר בעקבות חילוט הערבויות ■ "מבחינתנו זה מאבק של להיות או לחדול"

קרב הבלימה של ערוץ 10 נמשך: ועד עובדי ערוץ 10 פנה היום (ב') להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה, מחשש כי דירקטוריון הערוץ, שייפגש מחר (ג'), יחליט לפטר כ-150 עובדים בניסיון להתמודד עם חילוט הערבויות בגובה 42.7 מיליון שקל המיועד ל-2 בספטמבר.

מחר בבוקר יקיים ועד העובדים אסיפת חירום, בה יפורטו הצעדים הארגוניים אותם ינקטו העובדים. ככל הנראה, יו"ר ההסתדרות עופר עיני יגיע גם הוא לאסיפת החירום של עובדי הערוץ.

כדור השלג שהרשות השנייה החלה לגלגל במורד ההר לפני שבוע הגיע היום להחלטת עובדי ערוץ 10 לבקש להכריז על סכסוך עבודה. המשמעות במקרה שאכן יוכרז הסכסוך היא שהעובדים יוכלו להפגין, לנקוט עיצומים ולהחשיך את המסך - מבלי להתחשב ברצונה של ההנהלה. ההכרזה על סכסוך עבודה בשלב זה הינה הבעת אי-אמון של העובדים בהתנהלות ההנהלה והבעלים.

בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי המשמעות המיידית של חילוט הערבויות תהיה פיטורים מיידים של כ-150 עובדים וסגירת התוכניות היומיות שאינן מהדורת החדשות היומית.

"אין כל דרך אחרת להתמודד עם היעלמות של 40 מיליון שקל מתוך התזרים של הערוץ. סגירת התוכניות הללו, שנוגסות מדי יום בתזרים, היא הצעד היחיד המתבקש. המשמעות המיידית, אגב, היא פיטוריהם של כ-150 האנשים שעובדים בתוכניות הללו", אמר אז בכיר בערוץ 10.

מתן חודורוב ואלינור דווידוב, חברי ועד העובדים של ערוץ 10, אמרו היום כי "לא יהיה שום משא-ומתן על פיטורי מסה כזו של עובדים. מבחינתינו זה מאבק של להיות או לחדול. אנחנו לא נהיה הסלקטור שעומד בפתח ומנהל מגעים על זהות העובדים שיפוטרו".

עוד הבהירו חברי הוועד כי לא "הוועד ייתן ידו לסגירת תוכניות אקטואליה, ובראשן תוכנית התחקירים 'המקור'".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "רק הסדר תשלומים יוכל למנוע פגיעה קשה מאוד בערוץ ובאלפי עובדי ענף ההפקות. ראש הממשלה חייב להתערב ולהורות לשר האוצר ולשר התקשורת שיסירו את התנגדותם להסדר התשלומים שהצענו".