האגודה לזכות הציבור לדעת: "להניח לערוץ 10 להיסגר"

טוענת: "ערוץ שהפיץ אגדות אורבניות כחדשות וסולח לכתביו על נורמות אתיות פסולות אינו ראוי לרחמנות הקופה הציבורית" ■ מנגד, אגודת העיתונאים בירושלים מצטרפת לקריאות להצלת ערוץ 10: "סגירת הערוץ - יום שחור לעיתונות החופשית"

אפקט הפיטורים: עובדי ערוץ 10 יוצאים לקרב מול הממשלה. עובדי ערוץ 10 וארגון העיתונאים קוראים לציבור לבוא ולהפגין עמם מחר (ה') ב-10 בבוקר מול קריית הממשלה בתל-אביב, כדי להעביר לממשלת ישראל מסר חד וברור, לפיו "לא נסכים לסגירת כלי תקשורת בישראל, לא נסכים לפיטורי מאות עובדים".

בתוך כך, האגודה לזכות הציבור לדעת קוראת לציבור לכתוב לראש הממשלה בנימין נתניהו להניח לערוץ 10 להיסגר.

"ערוץ שבעבר הפיץ אגדות אורבניות כחדשות וסולח לכתביו על נורמות אתיות פסולות ואף על האזנת סתר למסוקרים - אינו ראוי לרחמנות הקופה הציבורית", אומר היום (ד') יו"ר האגודה, פרופ' אלי פולק.

"ערוץ 10 הגיע למצבו בגלל שהוא נכשל", מוסיף פרופ' אלי פולק. "הכישלון הוא לא רק ברמה הניהולית וביצירת חובות, אלא גם בשידורי תוכן וחדשות. הציבור לא צריך לממן ערוץ טלוויזיה מסחרי, ובוודאי כאשר מדובר בערוץ שהציבור לא צופה בו".

פולק הוסיף כי צר לו על גורל עובדי ערוץ 10, שאינם אחראיים אישית לכישלונותיו הרבים, אך "חשוב יותר מהאינטרס של העובדים הוא האינטרס הציבורי הרחב, שמחייב את סגירת הערוץ ופינוי מקומו לזכיין שיש לקוות שיהיה מוצלח יותר".

"אני מקווה שזכיין שייכנס במקום הזכיין הנוכחי ישכיל לייצר טלוויזיה איכותית ושונה מזו שאנו מקבלים בערוץ 2. יש לקוות שהוא גם יעסיק לפחות חלק מהעובדים אשר ייאלצו להיפרד מערוץ 10 הנוכחי", סיכם פולק.

אגודת העיתונאים: להציל את ערוץ 10

מנגד, אגודת העיתונאים בירושלים מצטרפת לקריאות להצלת ערוץ 10. לדבריה, "סגירת ערוץ 10, לרבות פיטורי 150 עובדים, הוא יום שחור לעיתונות הישראלית החופשית. סגירת הערוץ מהווה מכה קשה לעיתונות בישראל. מעבר לחשיבות העליונה בקיומה של תקשורת חופשית, מדובר במקום עבודה שמספק עבודה למאות משפחות באופן ישיר ותומך בתעשייה עקיפה המעסיקה גם היא מאות עובדים".