רון לאודר: אם ערוץ 10 יקבל רישיון - אשקיע עוד 60 מיליון שקל

נציגיו של לאודר בישראל: "הגשנו לשר התקשורת ולאנשי האוצר הצעה מסודרת להסדר תשלומים, שאין בה ולו אות אחת בודדה של הקלה"

"אם תתאפשר לערוץ 10 פריסת תשלומים, והערוץ יקבל רישיון בעוד מספר חודשים, רון לאודר ישקיע עוד 60 מיליון שקל בשנה הקרובה" - כך מסרו אתמול נציגיו של לאודר בישראל, מיכל גרייבסקי ואבי בלשניקוב. נציין כי דברים אלה נחשפו לראשונה ב"גלובס" בסוף חודש יולי.

הדברים נאמרים יומיים לפני הפגישה של נציגי ערוץ 10 עם שר האוצר יובל שטייניץ, עליה פורסם לראשונה באתר "גלובס", אשר אליה יגיע גם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

נציגי הערוץ שישתתפו בפגישה בלשכת שר האוצר מחר (ב') - מיכל גרייבסקי ואבי בלשניקוב; מנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן; וסמנכ"לית הרגולציה והייעוץ המשפטי, דבורה קמחי - צפויים לחזור שוב על אותם הנתונים שנחשפו ב"גלובס" בסוף השבוע והוצגו לאוצר כמה ימים קודם לכן.

"הגשנו לשר התקשורת והרווחה ולאנשי משרד האוצר הצעה מסודרת להסדר תשלומים", אמר אתמול בלשניקוב, שהוסיף כי מדובר ב"הצעה שאין בה ולו אות אחת בודדה של הקלה, הטבה או מחיקה. לפי ההצעה שהגשנו, חוב הנטו של 45 מיליון השקלים ייפרע ב-5 תשלומים שנתיים החל מסוף 2014, ולתשלומים שנעביר יתווספו ריבית גבוהה והצמדה".

"אין שום סיבה ששר האוצר לא יאמץ את ההסדר שהצענו באופן שיוביל לקבלת רישיון בשבועות הקרובים", הוסיף בלשניקוב.

לדברי בלשניקוב וגרייבסקי, שטייניץ חייב להבין שלאודר מחויב לערוץ 10 וכן להשקעות נוספות במשק הישראלי. יחד עם זאת, השניים הדגישו כי "רק הבטחה של אופק פעילות ארוך תאפשר למר לאודר לממש את תוכניתו להגדלת אחזקותיו ולהשקעה עצומה נוספת של לפחות 60 מיליון שקלים בשנה הקרובה".

"למעשה, מה שמונח על שולחנם של שרי האוצר והתקשורת זו בקשה של עסק פרטי לפרוע חוב ישן של 45 מיליון שקל בתשלומים נושאי ריבית והצמדה, ובכך לאפשר השקעה נוספת של לפחות 60 מיליון שקל במשק הישראלי", סיכמו.