כדי לחסוף כסף: המוצרים בקטלוג איקאה נוצרו במחשב

כ-12% מכלל התכנים שהציגה איקאה באינטרנט, בקטלוגים ובעלונים השנה עוצבו בתוכנת מחשב ■ בשנה הבאה צפויה מגמה זו לגדול לכ-25% מהמוצרים

הספה שתפסה את עיניכם בקטלוג של איקאה היא כנראה בכלל לא ספה אמיתית - אלא נוצרה בידי מעצב גרפי. למעשה, מרבית המוצרים בקטלוג המוצרים של ענקית הרהיטים השבדית לשנת 2013 נוצרו על-ידי פיקסלים ופוליגנים בתוכנת מחשב - כך חושף היום (א') "וול סטריט ג'ורנל".

השנה, כ-12% מכלל התכנים שהציגה איקאה באינטרנט, בקטלוגים ובעלונים עוצבו על-ידי תוכנת מחשב - ונתון הזה צפוי לגדול לכ-25% מסך המוצרים של החברה בשנה הבאה.

בסך-הכול, איקאה מתכננת להדפיס 208 מיליון קטלוגים השנה - פי 2 מכלל ספרי התנ"ך שיודפסו בעולם השנה.

המהלך עצמו פשוט והגיוני: במקום לבנות בעצמה את הרהיטים - בחדרים, מטבחים וחדרי שירותים - ולאחר מכן לצלם אותם בעלויות גבוהות, החברה משתמשת במעצבים גרפיים המכינים הכול באמצעות המחשב, ללא שימוש אפילו במצלמה אחת.

באיקאה לא חושפים כמה כסף המגמה החדשה אמורה לחסוף לחברה, אך ידוע כי החברה שומרת על מדיניות להורדת מחירים - ובעשור האחרון הורידה את מחירי מוצריה בשיעור של 2% עד 3% כל שנה.