מטריד או מטרידה?

מטרת ארגוני הנשים היא להגן על נשים, לא לתת בידיהן נשק לשימוש אישי

המצב, רבותיי הגברים, הוא כזה: אם לפני שנתיים או שלוש או חמש ליטפתם משהו למישהי, אתם יכולים להתעורר בוקר אחד, כעבור שנים, כאמור, ולמצוא את עצמכם מואשמים בהטרדה מינית.

צריך להדגיש: לא נגעתם באיבר מין כלשהו של המתלוננת. ואולי תתווסף ללטיפה (המיותרת) שלכם גם איזו אמירה, גם היא מיותרת, על זה שהיא אישה מושכת, או סקסית, או שווה או משהו כזה. בקיצור, אתם בצרות על משהו שעשיתם, או ליתר דיוק על שעשיתם משהו שהוא כלום שבכלום.

התיאור אינו תאורטי, על-פי הדיווחים בתקשורת, זה מה שעובר עכשיו על אלוף נעם תיבון, מפקד הגיס הצפוני. התלונה נגדו הוגשה על-ידי קצינה בדרגת סרן, שנתיים לאחר האירוע, ובמהלך הליך פיטורים נגדה.

די בשני האלמנטים הללו כדי שמישהו היה צריך לזרוק את הקצינה ואת התלונה מכל המדרגות. שיהוי בהגשת תלונה מקובל כמובן כאשר מדובר באונס, או במעשה מגונה לטראומה קשה. אבל לא זה המצב כאן, נכון?

בדיווחים מדובר על חשד להטרדה, שזהו המונח המשפטי המקובל. אם העולם לא היה משתגע בעניין המיני, אז הקצינה המתלוננת היתה מוגדרת כמטרידה. בגלל ליטוף ואמירה חלשלושים מבלבלים למפקד חזית הצפון את המוח? אין לו דברים יותר חשובים מלהתעסק עם תלונה מעצבנת וחסרת שחר? על כגון אלה הוא צריך לראות את הקריירה שלו הולכת לעולמה?

שלא תהיה טעות: אני מתעב עברייני מין, זו אחת העבירות המכוערות בספר החוקים. בתנאי שיש עבירה. אונס, אלימות מכל סוג שהוא. אפילו מזמוז כפוי. אבל מה שקורה עכשיו הוא שנשים רבות רואות כנראה את "הצלחת" חברותיהן בתחום, וגם הן רוצות.

לאחד סדרה של הפלת בכירים באמצעות תלונות מן הסוג הכלומי, הרי כל מי שרוצה להתנקם, להתפרסם או השד יודע מה - מחטטת בזיכרון, ושולפת ממנו איזו לטיפה קלה או אמירה של מה בכך - וקדימה למשטרה. ולמי לא היו ניסיונות כאלה בחייה?

ארגוני הנשים?

אני תמה על ארגוני הנשים, במיוחד אלה העוסקים בענייני הטרדות. הם היו צריכים להיות הראשונים שייצאו נגד תלונות ומתלוננות כאלה. המטרה שלהם היא להגן על נשים, לא לתת בידיהן נשק לשימוש למטרותיהן האישיות.

מתלוננות כאלה גורמות נזק למאבק - החשוב מאין כמותו - נגד גברים שבאמת פוגעים בנשים. חשוב שנשמע קולות נשיים כאלה, כדי שנדע שרק יחזקו את המאבק ויעניקו לו את השפיות שהוא מתחיל לאבד.

אם תיבון הוא "מפלצת"...

"מי שמגרש נשים וילדים באישון לילה מביתם מסוגל לכל דבר", דברי פעיל ההתנחלויות נעם פדרמן. ומי שלא מגרש נשים וילדים? אם תיבון המלטף הוא מפלצת, מה הם הרבנים המתעללים ממש בילדים נשים וטף?