"הדחייה לערוץ 10 תביא לפיטורי מאות עובדים בהפקה"

מנכ"ל אולפני הרצליה, יואב פרץ, שלח מכתב לשר שטייניץ וליו"ר הרשות השנייה, בו הוא טוען כי "סגירת ערוץ 10 היא גזר דין מוות להפקות ואמצעי השידור"

מנכ"ל אולפני הרצליה, יואב פרץ, פנה אמש (א') במכתב לשר האוצר יובל שטייניץ וליו"ר הרשות השנייה, ובו הוא מתרה כי אי-מציאת פתרון מיידי לערוץ 10 יביא לפיטורים של מאות עובדים. לדבריו, עשרות מהם יפוטרו כבר לפני החגים.

"דחייה של הפתרון בחודש או חודשיים היא לא סתם דחייה לאחרי החגים - היא הרס של תעשיית הטלוויזיה הישראלית, דבר עליו נבכה לדורות", כתב פרץ.

על-פי החלטת הרשות השנייה, יחולטו ערבויות הערוץ בגובה 42.7 מיליון שקל ב-2 בספטמבר, כלומר בעוד כשבוע. החשש מפני אי-מציאת פתרון קבע לערוץ מביא גופים רבים בתעשיית הטלוויזיה לשקול פיטורי עובדים כבר בשבועות הקרובים. זאת, משום שהם מתפרנסים ישירות מאספקת תוכן לערוץ.

פרץ כתב עוד כי "ברור לכולנו שחילוט הערבויות של הערוץ הוא למעשה סגירתו המיידית, אולם גם דחיית החילוט בלא פתרון ובלא הסדר לערוץ 10 אשר יאפשר את המשך קיומו ושידוריו, הוא גזר דין מוות לשוק ההפקות ואמצעי השידור בישראל".

פגישה מכרעת

כפי שפורסם אתמול לראשונה ב"גלובס", גורמים ברשות השנייה מעריכים כי שטייניץ לא יכול לדחות את תשלום החוב עד לסוף השנה ללא שינוי חקיקה.

בהתייחס לכך כותב פרץ כי "דחיית החילוט ואי-מציאת פתרון מיידי לערוץ 10 ולמעשה לשוק כולו יהיה בבחינת סגירה סופית שלו. כחברת הפקה מהגדולות במשק וכבעלים של חברת האולפנים והעריכה הגדולה בשוק, לא יהיה באפשרותנו להמשיך ולהחזיק מאות עובדים שכולם נמצאים במצב 'המתן' כבר חודשים ארוכים. לא תהיה לנו ברירה, וניאלץ לשחרר עשרות רבות מהם הביתה, עוד לפני ראש השנה".

לדבריו, ההבטחה של רון לאודר, שפורסמה לראשונה ב"גלובס" לפני מספר שבועות להשקיע כ-60 מיליון שקל ב-2013 בנוסף להחלטת ממשלה להסדיר את פריסת החובות, תביא "להסרת איום התפרקותן של חברות הפקה שבהן עובדים מאות אנשים".

היום (ב') בשעה 17:30 נפגש לראשונה מזה חודשים רבים שר האוצר יובל שטייניץ, עם מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, חברי דירקטוריון 10, אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, וכן יו"ר ההסתדרות עופר עיני.