הליגה בכדורסל תיקרא "ליגת ווינר"; הטוטו ישלם 8 מיליון ש'

מפעל הפיס יסיים את ההתקשרות עם המינהלת כספונסר ראשי, אחרי ששילם בעונה שעברה עבור המותג "ליגת לוטו" סכום שיא של 13 מיליון שקל

בתום שנתיים של הפסקה, חוזר הטוטו-ווינר להיות הספונסר הראשי של ליגת העל בכדורסל. ל"גלובס" נודע כי הסכם עקרוני בין הטוטו למינהלת כבר הושג והוא צפוי לעבור גם את אישור דירקטוריון הטוטו ביום חמישי הקרוב.

במסגרת ההסכם, במסגרתו תחזור הליגה בכדורסל להיקרא "ליגת ווינר", תקבל המינהלת מהטוטו סכום של כ-8 מיליון שקל בעונה הקרובה (2012/13). עבור המינהלת מדובר בירידה משמעותית בהשוואה להסכם הקודם עם מפעל הפיס, שעמד על 13 מיליון שקל בעונה שעברה. כזכור, בשתי העונות האחרונות נקראה הליגה בכדורסל "ליגת לוטו".

ההחלטה של המינהלת לחזור לטוטו התקבלה כבר בתחילת הקיץ, אחרי שדירקטוריון מפעל הפיס החליט לפתוח את ההסכם ולהפחית את הסכום באופן משמעותי - גם בתמורה לוויתור על החסות הראשית. עם זאת, הפיס צפוי להישאר כספונסר משני בעונה הקרובה עבור סכום שמוערך ב-3-4 מיליון שקל.

הטוטו נחשב לספונסר הוותיק ביותר של הליגה בכדורסל. הוא היה נותן החסות הראשי של הליגה במשך 4 שנים, מעונת 2006/07 ועד 2009/10, עד לתחילת ההסכם עם הפיס. במסגרת ההסכם הנוכחי צפוי הטוטו לקבל חבילת פרסום בכל האולמות של קבוצות ליגת העל במשחקי הליגה, כולל את הפרסום בעיגולי האמצע בכל האולמות.

כבר עכשיו ברור כי בעקבות הירידה בסכום החסות הראשית ייאלצו קבוצות ליגת העל להסתדר עם תמלוגים מופחתים מהמינהלת. ההערכות הן שכל קבוצה תקבל כמיליון שקל בעונה הקרובה מהמינהלת, ירידה של כ-300 אלף שקל בהשוואה לעונה שעברה.

בתוך כך נוגע ל"גלובס" כי ביום חמישי הקרוב יאשר דירקטוריון הטוטו ההסכמים נוספים לעונה הקרובה - עם הליגה בכדורעף, והליגה בכדוריד. הליגה בכדוריד, שזכתה בעונה שעברה ל-700 אלף שקל מההסכם עם הטוטו, צפויה ליהנות מגידול בסכום בין היתר בזכות עלייה בפופולאריות של הימורים בווינר על כדוריד.