עיני: הצעת שטייניץ - מריחה שתוביל לסגירת ערוץ 10 ולפיטורים

(עדכון) - בפגישה עם אנשי ערוץ 10 ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, אמר שר האוצר שטייניץ כי ימליץ לשר התקשורת כחלון לדחות בחודשיים את חילוט הערבויות

"הצעת שר האוצר יובל שטייניץ היא מריחה שתביא לפיטורי עובדים ולסגירה מיידית של ערוץ 10" - כך אמר הערב (ב') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בתום הפגישה עם שר האוצר, בה הודיע שטייניץ כי הוא מתכוון לפעול לדחות את מועד חילוט הערבויות בחודשיים.

עיני הודיע בתום הפגישה כי יכנס מחר (ג') ב-9:00 בבוקר את ועד עובדי ערוץ 10 ונציגי ארגון העיתונאים לישיבת חירום בלשכתו, כדי לדון בהמשך המאבק.

בתוך כך, עובדי ערוץ 10 הודיעו כי הם דוחים על הסף את הצעת שר האוצר לדחות ב-60 ימים נוספים את פתרון המשבר שמאיים על פרנסתן של אלפי משפחות: "מדובר במריחה נוספת שתכניס את הערוץ והעובדים לסחרור, תוך הקפאת הפעילות בשוק הטלוויזיה. מצער ששר האוצר, שבחר להתעלם מהערוץ ומעובדיו במשך 8 חודשים, ממשיך לגלות אטימות ונוקט כלפינו בסחבת מכוונת".

בפתח הפגישה אמר שר האוצר יובל שטייניץ כי הוא ימליץ לשר התקשורת משה כחלון לדחות בחודשיים את חילוט כספי הערבויות של ערוץ 10, על מנת לבחון האם בזמן זה ניתן להגיע להסדר פריסת החובות של ערוץ 10. המועד המתוכנן לחילוט הוא 2 בספטמבר.

"שר האוצר רואה חשיבות בקיומם של מגוון ערוצי טלוויזיה פתוחים לכלל הציבור, התורמים לפלורליזם בחברה הישראלית ולקידום ערכי הדמוקרטיה", נמסר ממשרד האוצר, "זאת, בד-בבד לחובה בעמידה בתשלומי חובות והתחייבויות למדינת ישראל ולאזרחיה, על-פי חוק".

גורם בערוץ 10 מסר בתגובה להצעת שטייניץ: "כמה צפוי - ככה עצוב. שר האוצר ממשיך באסטרטגיית הדחיינות והמריחה אותה נקט ב-8 החודשים האחרונים. עצוב אך טיפוסי הוא גם ששר האוצר מוציא הודעה לתקשורת כמה דקות בלבד לאחר תחילת הישיבה".

מערוץ 10 נמסר: "לפני מספר דקות הסתיימה הפגישה עם שר האוצר וצוותו, פגישה שהתקיימה בנוכחות יו"ר ההסתדרות מר עופר עיני. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. דירקטוריון הערוץ יתכנס מחר בצהריים בכדי לקבל החלטות".