תערוכת הבית: אמנים "מרהטים" דירה פרטית באמנות

תערוכת פופ-אפ בדירה פרטית: "דירה לדוגמה" היא וריאציה של "מסיבת צבע", שבה חברים משתוללים על הקירות באופן יצירתי

מאיר סידי הוא צייר בוגר לימודי אמנות במנשר, בת זוגו טל בר-און היא סטודנטית במחלקה לאמנות בשנקר. השניים עומדים לעבור לדירה שרכשו הוריו של מאיר. רגע לפני כניסתם לדירה החליטו להשתמש בחלל הדירה לתערוכת בזק, בת שבוע אחד, ו"לרהט" את הדירה באמנות.

התערוכה "דירה לדוגמה" היא למעשה וריאציה מורחבת של "מסיבת צבע" שבה מתכנסים חברים ומשתוללים על הקירות באופן יצירתי. אולם בגרסה הזו האמנים מביאים את האמנות מוכנה מהבית.

סידי ובר-און פרסמו קול קורא, שהזמין אמנים לקחת חלק בתערוכה, וזכו להיענות מרשימה. בתערוכה משתתפים אמנים מוכרים לצד בוגרים צעירים וסטודנטים. "זהו חלל ביתי. כשנכנסים לדירה לא מרגישים שזו גלריה. זו דירה לחלוטין", אומרת בר-און. "אמנים מאוד שמחו להשתתף בתערוכה קודם כל כי אפשרנו להם חופש מוחלט ושנית בגלל שאפשר לשלוף מהמותן. לפעמים אמנים עובדים על גוף עבודות מאוד כבד וזוהי הזדמנות לעשות משהו בעבודת בזק וזה כיף. יש כאן עבודות ציור צילום, מיצב, וידיאו. כל עבודה מקבלת את המקום המתאים לה - למשל, עבודה של נטע טאובר בוגרת לימודי אמנות בהאג, שמציגה צילום על גבי וילון".

בין היצירות יש גם כאלה שמתחברות לנושא הבית ומשמשות כ"ריהוט": סכינים שיצרה אמנדה מל, שידת מטבח של רקפת וינר עומר, וידאו-ארט של אלישבע לוי בשיוקרן על מסך טלוויזיה בסלון מציג קטע מתוכניתה של אופרה וינפרי, עבודה של שי רטנר מציגה רקמת גובלן בדמותה של עופרה חזה ועוד.

בר-און: "אפשר לדמות את המהלך בדירה למהופך למהלך האמנותי השערורייתי בזמנו של דושאן שהציב משתנה-מזרקה בגלריה והכניס לעולם האמנות את השימוש בחפצים קיימים". הפעם יצירות האמנות משמשות במקום חפצים מחיי היומיום.

ניתן לרכוש עבודות ישירות מהאמנים ללא עמלה.

הפתיחה: יום ה', 30.8, 20:00, עד 6.9. הדירה תהיה פתוחה כל השבוע בין 10:00-13:00 ו-17:00-20:00, ו' שבת 10:00-14:00. הרצל 79 ת"א