ח"כ שמאלוב ודיויד גילה נפגשו בנושא שוק הפרסום

חברת הכנסת והממונה על ההגבלים העסקיים דנו ודנה בהתכנות המשפטית של הצעת החוק שלה המבקשת להגביל את קניית המדיה על-ידי גופי פרסום

חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ', נפגשה אתמול (ב') עם הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה, ודנה איתו בהתכנות המשפטית של הצעת החוק שלה המבקשת להגביל את קניית המדיה על-ידי גופי פרסום.

ל"גלובס" נודע, כי הממונה אמר בפגישה כי הוא נכנס לעובי הקורה של עולם הפרסום ובודק בעצמו את הנושא על רקע בקשה לפטור מהסדר כובל שהגישו לאחרונה זניט מדיה ו-TMF (ראו ידיעה בעמוד 4).

"הסיבה שהלכתי אל הממונה נובעת מהרצון להגיע לגוף מוסמך ולדעת האם הצעת החוק תעמוד במבחן בג"צ", אומרת שמאלוב-ברקוביץ (קדימה). לדבריה, "לא ראיתי התנגדות גדולה. נהפוך הוא, נאמר לי שהם דנים בימים אלו בפטור מהסדר כובל ולכן הם נכנסים לעובי הקורה, מתחילים ללמוד את השוק, אבל בינתיים לא רוצים לקבוע עמדה".

בין הנושאים ששמאלוב-ברקוביץ' רוצה להעלות בהצעת החוק שלה, גם הגבלת יכולת רכש המדיה של גופים מסוימים.

- זו לא התערבות בוטה בשוק החופשי?

"השוק לא חופשי. הרבה חושבים שאני מדברת על מקאן. הם לא היו בכלל לנגד עיני כשיזמתי את הצעת החוק. עם הזמן גיליתי כמה הבעיה חמורה. אם השוק היה מסדיר את עצמו, הכל היה בסדר. אבל חייבים פיקוח רק בשל העובדה שגופי התקשורת הגדולים לא פוצים פה, זה אומר דרשני. הגענו למצב שהגופים שקונים בנק של זמן אוויר, יכולים להציע מחירים נמוכים יותר מגוף אחר ולכן לקוחות מעדיפים אותם. אין באמת חופש".

שמאלוב-ברקוביץ' גם מבקשת שקיפות וקביעת מכסה לעמלות היתר. "שהלקוח ידע את ההסכם בין המשרד למדיה. ומעבר לזה, ככל שעמלות היתר גבוהות יותר, זה פוגע ביצירה".