בעלי רשת ויקטורי: "הענף חייב להיכנס לפרופורציה"

רשת השיווק רשמה ברבעון השני גידול של 24.5% במכירות שהסתכמו ב-354 מיליון שקל ■ איל רביד: "אנחנו מוכרים במחירי דיסקאונט ולא במחירי התאבדות"

אסטרטגיית ההתרחבות שלה הקפיצה את המכירות של רשת השיווק ויקטורי במחצית הראשונה של 2012 אך שיעור הרווח התפעולי ברשת נשחק - כך עולה מדו"חות החברה לרבעון השני של השנה שהתפרסמו היום (ג').

רשת ויקטורי , הנמצאת בשליטת משפחת רביד, מונה 20 סניפים שחמישה מתוכם נפתחו בשנת 2011 ושניים נפתחו בשנת 2012. פתיחת הסניפים הביאה לעיקר הגידול במכירות.

הרשת רשמה ברבעון השני גידול של 24.5% במכירות שהסתכמו ב-354 מיליון שקל. גידול דומה, של 27%, נרשם ברווח הגולמי שהסתכם ב-83 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 65.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל רושמת הרשת עלייה בשיעור הרווח הגולמי מ-23% ל-23.4%.

הרווח התפעולי רושם אמנם עלייה קלה של 4.2% אך שיעורו נשחק מ-4.7% ל-3.9%. בשורה התחתונה, הרשת חתמה את המחצית הראשונה עם עלייה של 13% ברווח הנקי שהסתכם ב-10.9 מיליון שקל.

לדברי איל רביד, מבעלי הרשת, "אנחנו מוכרים במחירי דיסקאונט ולא במחירי התאבדות. יש רשתות שמוכרות במחירי התאבדות בכל הסניפים וכך גם הדו"חות שלהם נראים".

- שופרסל עושה בחוכמה שהיא מנהלת מלחמות מחירים מקומיות?

"שופרסל איבדה כיוון. היא אמורה להוביל את קו השפיות ונכון לרגע זה היא לא מובילה שום קו. הענף חייב להיכנס לפרופורציה. יש עודף שטחי מסחר באזורים מסוימים, יש מחירים לא רציונליים וזה לא אומר שאם רשת מגה מוכרת סניפים אז כולם צריכים לעוט עליהם".

- לאן זה ילך להערכתך?

"אני משער שעד סוף 2013 שחקן גדול יצא מהמשחק או ש-4-5 שחקנים קטנים יצאו מהמשחק".

משופרסל לא נמסרה תגובה עד כה.