הבירה עלתה להם לראש: מבצע אכיפת מס בפסטיבל הבירה

באחד מדוכני המזון בפסטיבל הבירה בירושלים מצאו מבקרי מס הכנסה הפדיון מימי הפסטיבל בסך 40 אלף שקל שלא נרשם בספרים ■ בסך הכל נגבו בירושלים כ-38 מיליון שקל

מבקרי מס הכנסה "השתתפו" בשבוע שעבר בפסטיבל הבירה שנערך במתחם הרכבת הישן בירושלים, וערכו ביקורות בדוכני מזון.

בארוע נבדקו 7 דוכנים ונמצא כי בעלי הדוכנים אינם רושמים את ההכנסות כנדרש. באחד מדוכני המזון נמצא הפדיון מימי הפסטיבל בסך 40 אלף שקל, שלא נרשם בספרים. "התכוונתי לרשום", אמר בעל הדוכן. לטענתו, הוא רושם על פתקים ואח"כ מוציא חשבונית. בעלי דוכני המזון יוזמנו להמשך טיפול שומתי במשרד.

מבצע הביקורות בירושלים, במהלכו בוקרו 168 עסקים, התקיים בשעות אחה"צ ביום חמישי ובשעות הבוקר ביום ראשון ונערך במסגרת מבצעי "מעלימים - משלמים", סדרת מבצעי ביקורת וגביה מחוזיים שעורכת רשות המסים.

במסגרת פעילות האכיפה והגבייה שערכו משרדי רשות המסים בירושלים נגבו כ-38 מיליון שקל ונתפסו 18 כלי רכב של חייבים.

כאמור, 28 צוותים ערכו 168 ביקורות. מהנתונים עולה כי 17% מבעלי העסקים לא רשמו הכנסות. כשהגיעו המבקרים למסעדה שפועלת כחצי שנה, הבעלים נמלט והשאיר את עובדיו.

בביקורת אצל רופא באבו טור נמצאה העברה בנקאית בסך 41 אלף שקל שלא נרשמה בספרים. הרופא התקשה להסביר את אי הרישום למרות שחלפו כחודשיים. בעקבות מידע שנתקבל נערכה ביקורת במסעדה במזרח העיר, בבדיקת חשבונות הבנק נמצא כי בעל המסעדה מפקיד חלק מהכנסותיו בחשבונות בנק של עובד במסעדה. נמצא כי משנת 2008 הופקדו בחשבונות העובד סך של 800 אלף שקל. בעל המסעדה והעובד נלקחו לחקירה ברשות המסים.