ריבלין: לפרוס את חובות ערוץ 10; סגירתו - פגיעה בדמוקרטיה

יו"ר הכנסת: "הערוץ הוא עובדה קיימת, וסגירתו תסכן את חופש הביטוי. גורל הערוץ איננו רק עניין כלכלי, אלא נוגע להתנהלות שוק תקשורת במדינה דמוקרטית"

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, התייחס היום (ד') במליאת הכנסת לסוגיית ערוץ 10: "הערוץ הוא עובדה קיימת, וסגירתו תסכן את חופש הביטוי בישראל. גורל הערוץ איננו רק עניין כלכלי, אלא נוגע להתנהלותו של שוק התקשורת במדינה דמוקרטית", אמר.

ריבלין, שכיהן כשר התקשורת שחנך את ערוץ 10, הזכיר: "זכיתי לחנוך את הערוץ כשר תקשורת, וכבר אז חשתי שתנאי המכרז בלתי אפשריים, עד כדי קושי גדול לערוץ לעמוד בהם. נכון שיש אילוצים כלכליים, וצריך להקפיד על העיקרון שחובות יש לשלם. אבל מסוכנת יותר היא הפגיעה באושיות הדמוקרטיה ובשוק התקשורת בישראל".

ריבלין קרא לממשלה לפרוס את חובות ערוץ 10 ואמר כי "ממשלה לא יכולה להרשות לעצמה להעדיף רק שיקולי יעילות כלכליים על פני שיקולים ערכיים הנוגעים לחברה דמוקרטית. אסור שערוץ טלוויזיה בישראל ייסגר רק בגלל סירוב הממשלה לאפשר את פריסתו של חוב שאיננו גדול במיוחד. בעניין זה עלינו להיות יותר חכמים מצודקים"

ריבלין הציע להמתין עד לאחר סיום הרפורמה למעבר מזיכיונות לרישיונות: "אנחנו נמצאים בעיצומה של רפורמה בשוק הטלוויזיה המסחרית, ויש להמתין עם מיצוי הדין כלפי ערוץ 10 עד להשלמת הרפורמה. אין זה נכון לזעזע את שוק התקשורת בישראל בתקופת המעבר. לא מדובר בחוב שהממשלה איננה יכולה לעמוד בו. הממשלה צריכה לעזור במתן פרק זמן נוסף כדי לשלם את החובות. יש לפרוס את החובות של ערוץ 10 ולהסדיר את קיומו של הערוץ במסגרת משטר הרישיונות, אמר.