"יו"ר חברת חשמל - תרנגול מקרקר; נראה לו הדרך החוצה"

הבוקר הכריז יפתח רון טל בכנסת: "ניפטר מתופעת חשמל חינם לעובדים" ■ אחד מראשי הוועדים לא נשאר חייב: "נמרוט את נוצותיו ונראה לו את הדרך החוצה"

"תרנגול מקרקר", המנקר בזכויות העובדים, כך מכנה יו"ר וועד המהנדסים הצפוני בחברת החשמל יעקב חי את יו"ר החברה יפתח רון-טל.

חי הפיץ הערב מכתב תגובה חריף לדברים שאמר רון-טל הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת לפיהם "ניפטר מתופעת חשמל חינם לעובדי החברה".

רון-טל התכוון לכך שהעובדים יפסיקו לקבל את ההטבה במסגרת הרפורמה המתוכננת בחברה. ואולם האמירה הרתיחה את חי שפנה בנושא ליו"ר הוועד הארצי מיקו צרפתי ודרש להכריז על סכסוך עבודה "לא ייתכן שיגיע אלינו 'תרנגול' שיקרקר כנגד העובדים וינסה לנקר בזכויות העובדים, מבלי שנמרוט את נוצותיו ונראה לו את הדרך החוצה", כותב חי ומוסיף כי "אנו העובדים צריכים לשים סוף להצהרותיו ולהיפטר ממנו אחת ולתמיד".

הטבת החשמל חינם של העובדים אמורה להיות מומרת בעתיד בהטבה כספית. לאחרונה פורסם כי הנהלת החברה שוקלת ליזום מהלך בכיוון עוד לפני השלמת השיחות על הרפורמה. השיחות לקראת רפורמה בחברה מתנהלות זה שנים וסיומן אינו נראה באופק. לאחרונה החלה רשות החשמל במהלך חד צדדי להפרטת מערך חלוקת החשמל ובוועד רואים במהלך ביטוי לכך שהממשלה אינה מעוניינת כרגע ברפורמה בחברה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "איננו מעוניינים להתייחס להודעה גסת רוח ובוטה של מי שמתנהלים נגדו הליכים משמעתיים על מעשים חמורים. עם זאת, חשוב להבהיר כי היו"ר אמר בוועדת הכספים כי במסגרת הרפורמה בחברת החשמל תטופל גם סוגיית החשמל חינם לעובדי החברה".