עתידו של עיתון "מעריב" ייקבע בימים הקרובים

עובדי "מעריב" יצאו היום להפגין מול ביתו של נשיא דסק"ש ומול בתיהם של נציגי הציבור בדירקטוריון דסק"ש, בדרישה שהחברה תזרים עוד כסף לעיתון ■ גם אפשרות לפנייה להגנת בית המשפט (הקפאת הליכים) עומדת על הפרק

הנהלת דיסקונט השקעות והחברה-הבת מעריב מקיימות בימים אלה דיונים מרתוניים במטרה להגיע בימים הקרובים להחלטה, על רקע המצב הקשה שבו נתון העיתון. זאת בשל העובדה כי בקרוב מאוד, לאחר החגים, צפויה קופת המזומנים של "מעריב" להתרוקן.

עובדי "מעריב" יצאו היום (ה') אחר-הצהריים להפגין מול ביתו של עמי אראל, נשיא דסק"ש, ומול בתיהם של נציגי הציבור בדירקטוריון דסק"ש, ניב אחיטוב ודן אופנהיים, בדרישה שהחברה תזרים כסף לעיתון.

בין האפשרויות העומדות כעת על הפרק מלבד הזרמת הון נוספת של דסק"ש (שהשקיעה כ-300 מיליון שקל ב"מעריב" מאז שרכשה בו את השליטה אשתקד), שינוי דרמטי במבנה העיתון ומעבר של נתח משמעותי בו לדיגיטל, ולא מן הנמנע כי גם אפשרות לפנייה להגנת בית המשפט (הקפאת הליכים) עומדת על הפרק.

תוכנית התייעלות מקיפה

בחודש שעבר הודיע "מעריב" על תוכנית התייעלות מקיפה נוספת, הכוללת מכירה של אחד מבתי הדפוס שלה, שעבור הקרקע שעליו הוא ניצב בבת-ים מקווה החברה לקבל כ-200 מיליון שקל. עקב מגמת הצמצום, אישר דירקטוריון "מעריב" את משיכת יתרת ההלוואה שהעמידה דסק"ש לעיתון, בסך 15 מיליון שקל.

"מעריב" הוא אחד הגופים הסובלים בצורה החריפה ביותר ממצבו המידרדר של שוק העיתונות המודפסת בישראל, וכפועל יוצא מכך הכנסותיו מתכווצות והפסדיו ממשיכים להיערם. ברבעון הראשון של 2012 הציג העיתון הפסד של 36.5 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 96.5 מיליון שקל ב-2011, והפסד מצטבר של יותר מחצי מיליארד שקל מאז 2007.

אזהרת "עסק חי" מלווה את דוחות "מעריב" בשל "היעדר תוכנית מגובשת לכיסוי הגירעון התזרימי החזוי, ועקב אי-הוודאות בדבר קבלת אשראי מתאגידים בנקאיים ומימוש התוכנית העסקית של החברה במלואה".