מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר יתערב בעניין ערוץ 10

משרד האוצר הקים צוות לבחינת אפשרות לפריסת חובות ערוץ 10 ■ על-פי ההערכה, הרשות השנייה תדחה את חילוט כספי הערבויות של ערוץ 10 ורשת, אשר אמור היה להתקיים ביום ראשון הקרוב, עד אחרי החגים לפחות

הישג לערוץ 10: מסתמן כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ייוועד עם ראשי הערוץ במטרה להגיע להסדר באשר לעתידו.

ל"גלובס" נודע כי בערוץ התבשרו כי לוקר ייקח חלק בוועדה מיוחדת לצד בכירים במשרד האוצר - הממונה על אגף התקציבים, גל הרשקוביץ, והחשבת הכללית, מיכל עבאדי - במסגרתה ייעשה ניסיון למצוא פתרון לערוץ בתקופה שתיקבע.

על-פי ההערכה, הרשות השנייה תדחה את חילוט כספי הערבויות של ערוץ 10 ורשת, אשר אמור היה להתקיים ביום ראשון הקרוב, עד אחרי החגים לפחות.

אבי בלשניקוב, סגן יו"ר ערוץ 10, ומיכל גרייבסקי, יו"ר ועדת הכספים של הערוץ, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטת שר האוצר ומקווים שהצוות יסיים את עבודתו במהרה, כך שערוץ 10 יוכל לעמוד בו ולקבל רישיון, ומצד שני המדינה תקבל את כל חובה עם ריבית והצמדה כחוק".

בעקבות הודעת שר האוצר, שלח הערב (ה') יואב הלדמן, מנכ"ל ערוץ 10, את הודעת האי-מייל הבאה לכל עובדי ערוץ 10, חדשות 10 ונענע10:

"חברים, שר האוצר הודיע לפני שעה קלה כי הוא מקים צוות עבודה מקצועי שיתכנס כבר בשבוע הבא בכדי לגבש הסדר שיאפשר את המשך פעילותו של ערוץ 10. זה נראה כמו צעד משמעותי, בייחוד לאור ההרכב הבכיר של הצוות - כזה שבהחלט יכול להוביל להסדר שיאפשר לנו לקבל רישיון שידורים.

"יחד עם זאת, אני מזכיר לכולנו שחווינו לא מעט אכזבות בתקופה האחרונה. במילים אחרות, מוקדם להכריז על פתרון המשבר, אבל בהחלט מדובר בנקודת ציון חיובית. פניתי לסגן יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב, בנוגע להחלטת הדירקטוריון האחרונה בעניין פיטורי עובדים, והוא הודיע לי שכבר ביום ראשון יכונס הדירקטוריון לדיון בנושא זה. אנחנו עדיין ממתינים להחלטת הרשות השנייה בעניין חילוט הערבויות. שיהיה לכולנו סוף שבוע אופטימי", לשון ההודעה.

בעקבות הקמת צוות המשא-ומתן על-ידי שר האוצר להסדר חוב ערוץ 10, פנה יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אל סגן יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב, בבקשה להקפיא את ההחלטה על פיטורי 150 העובדים. בלשניקוב מסר לעיני כי ביום ראשון יכנס את הדירקטוריון לדון בבקשתו.

עיני אמר הערב: "אני מברך על הקמת צוות המשא-ומתן בדרג הבכיר ביותר להסדר פריסת החוב לערוץ 10. אני מקווה כי תוך זמן קצר ימצא הפתרון למתווה מוסכם אשר יאפשר לערוץ 10 לפעול בביטחה, ובכך תישמר פרנסתם של מאות עובדי הערוץ ועוד אלפי עובדים המתפרנסים מקיומו".