"פוש" לפינוי-בינוי: 1,850 דירות ייבנו במרכז

מדובר על 3 מתחמי פינוי–בינוי חדשים באזורי הביקוש – ברמת-גן, אשדוד וראשל"צ ■ במתחם סלע בראשל"צ קיימות כיום 272 יח"ד, ובמקומן ייבנו 1,402 יח"ד בבנייה רוויה מודרנית

תמריץ נוסף לבניית 1,850 דירות חדשות, רובן במרכז הארץ, במסגרת פינוי-בינוי: הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום (א') את המלצת שר השיכון לפינוי-בינוי בכמה מוקדים ברמת גן, ראשון לציון ואשדוד.

מדובר בפרויקטים המצויים בשלבים מתקדמים של החתמת דיירים, שעם אישור הקבינט יוכלו ליהנות מהקלות מס, כגון פטור ממס שבח לבעלי הדירות הישנות, שנמכרות ליזם, עד גובה 150% משווי היחידה הנמכרת.

המתחם הגדול ביותר שאישרה ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה לפינוי-בינוי במסלול "מיסוי" (שמקדמים יזמים בעצמם ומותנה באישור וועדה ממשלתית על מנת לקבל הקלות מס), הוא מתחם סלע, בין הרחובות גבעתי ודוד אלעזר במזרח ראשון לציון, הכולל 272 דירות. במקומן נבנות כיום 1,402 יח"ד בבנייה רוויה על-ידי חברת הבנייה אחים דוניץ. המדובר בחלק מתוכנית רחבה של 51 דונם, שנמצאת כבר בביצוע - ראשית נבנות הדירות החדשות על שטחים פנויים, ורק לאחר מכן מתבצעים פינוי והריסה של המבנים הישנים. לפיכך, הדיירים הנוכחיים לא צריכים לעבור לדירות ביניים שכורות.

עוד אושר: המתחם שבין הרחובות הדקל, רוגוזין ושדרות משה דיין ברובע א' באשדוד, לא הרחק מחוף הים, שם ייבנו 675 יח"ד בחמישה מגדלים בני 32 קומות על הריסות תשעה מבנים בני 150 יחידות דיור.

בנוסף, הקבינט אישר הקלות מס לפרויקט פינוי של 21 מבנים בני 170 דירות ברח' אסף ואביגיל בשיכון עלית בר"ג, סמוך לצומת הרח' ביאליק ואבא הלל. במקומן ייבנו 360 יח"ד לפי עקרונות תמ"א 38/2 (חיזוק מבנים לשם הגנה מפני רעידות אדמה).

יודגש כי מדובר במתחמים שבהם הושג שיעור הסכמת דיירים של יותר מ-80%.

שר השיכון אריאל אטיאס מסר כי "פינוי-בינוי זה לעתים הסיכוי היחיד לשנות את איכות החיים והמגורים של התושבים והאוכלוסיות החלשות המתגוררות בשכונות ישנות, והוא מאפשר להם להתחיל חיים חדשים עם רווחה כלכלית וסביבתית בדיור הולם ללא כל עלות נוספת מצדם. ההתחדשות העירונית היא כלי משלים שתופס לאחרונה תאוצה להגדלת מלאי הדירות, לצד המשך תנופת השיווקים בכל רחבי הארץ, לרבות באזורי הביקוש".