חולדאי: ישראל כץ לא בקיא בפרטים, אין תל-אופן ביום כיפור

(עדכון) - שר התחבורה איים להפסיק את תמיכת משרדו בפרויקט התל-אופן אם יופעל ביום כיפור ■ חולדאי: ממילא לא התכוונו להפעיל את התל-אופן בכיפור

שר התחבורה ישראל כץ קרא היום (א') לראש עיריית תל-אביב רון חולדאי לא לאשר את הפעלת שירות השכרת האופניים "תל-אופן" גם ביום כיפור. זאת, על מנת "למנוע פגיעה קשה ביום המקודש ביותר לעם ישראל".

לפי כץ, הפעלת פרויקט "תל-אופן" ביום כיפור מהווה פגיעה בסמל המקודש ביותר של מדינת ישראל: "מדובר בחציית קו אדום ובשבירה של כל המוסכמות. 'פרויקט תל-אופן' הוא פרויקט חשוב, אך לצערי, חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים".

כץ לא הסתפק בבקשה אלא שיגר איום מפורש לעבר חולדאי ואמר כי אם ה"תל-אופן" יפעל ביום כיפור - הוא יפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של משרד התחבורה בפרויקט.

"מדובר בפרויקט חשוב ומצליח, ולכן משרד התחבורה תמך ואף עודד את המיזם באמצעות הקצאת תקציבים ובסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. אולם אם חולדאי ישבור את כל הכללים ויפגע ביום המקודש ליהודים, אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של המשרד בפרויקט", אמר כץ.

רון חולדאי כתב בתגובה בעמוד הפייסבוק שלו: "מצער ששר התחבורה לא בדק את הפרטים בנושא שירותי תל-אופן ביום כיפור טרם הודעתו לעיתונות בנושא.

"בניגוד לדברי שר התחבורה, מערכת תל-אופן לא תופעל ביום כיפור, ולא ניתן יהיה לשכור אופניים במהלך היום. המנויים השנתיים יוכלו לשכור אופניים ללא תשלום לפני כניסת החג, כך שאין כל פגיעה בקדושת יום כיפור בפעולה זו.

"גם בשנה שעברה ניתן היה לקחת אופניים לפני יום כיפור, אך המנויים חויבו על משך ההשכרה. השנה לא יידרש כל תשלום מהמנויים השנתיים.

"תפעולו השוטף של הפרויקט ממומן אך ורק על-ידי עיריית תל-אביב-יפו, שמצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט שהצלחתו כאלטרנטיבה לרכב הפרטי כבר הוכחה".