אגודת העיתונאים תובעת את רשות השידור בגין לשון הרע

תובעת 400 אלף שקל בטענה כי כתבה ששודרה ב"מבט" בערוץ 1 הציגה את האגודה באופן "שקרי ומכפיש" ■ "משה נסטלבאום מבקש 'לבוא חשבון' עמנו"

אגודת העיתונאים בתל-אביב תובעת את רשות השידור, מנכ"ל הרשות ומנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 בגין לשון הרע, בעקבות כתבה שהציגה באופן "שקרי, מטעה ומכפיש", כדבריה, את האגודה ומנכ"לה. סך התביעה עומד על 400 אלף שקל.

בכתב תביעה שהוגש אתמול (א') טוענים אגודת העיתונאים ומנכ"לה יוסי בר-מוחא, באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, כי מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1, משה נסטלבאום, מבקש "לבוא חשבון" עמם, בגלל שהגישו מספר תלונות נגדו לנציבות שירות המדינה וכן עתירות נגד רשות השידור ובכיריה.

קיראו עוד ב"גלובס"


התביעה מתבססת על כתבה ששודרה ב-28 ביוני במהדורת "מבט" בערוץ 1 על הבחירות לנשיאות מועצת העיתונות, שבמהלכה פרשה האגודה מהמועצה.

באגודה טוענים כי הכתבה הציגה אותה ואת בר-מוחא באופן שקרי ומטעה. לטענתם, היוזמה לכתבה הגיעה מנסטלבאום עצמו ו"לא עברה כל ייעוץ משפטי". עוד נטען כי רשות השידור עשתה שימוש באמצעי עריכה שונים כדי להשחיר את שמה של האגודה.

"הכתבה גרמה נזק למנכ"ל בר-מוחא בשל כך שהציגה אותו כאדם מושחת, וכמי שאינו דואג לאינטרסים של האגודה, או כמי שמונע משיקולים זרים ולא ענייניים", נכתב לבסוף.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לנושאים העומדים ותלויים בערכאות משפטיות".