רשת לבג"ץ: אין להפריד בין חובות תוכן לחובות למדינה

רשת הגישה תשובה לעתירה של קשת בנושא אי-תשלום החובות לרשות השנייה של רשת וערוץ 10 ■ ברשת טוענים כי סך החובות שלהם נמוך מזה של קשת

"הצגה מלאה של מצבת החובות של הזכייניות לרשות השנייה חייבת לכלול גם התייחסות לחובות בגין הפקות סוגה עילית" - כך טוענת זכיינית ערוץ 2 רשת בתשובתה לעתירה שהגישה קשת לבג"ץ בחודש יולי האחרון, על אי-גביית חובות מרשת ומערוץ 10.

בתשובתה, שהוגשה בידי עורכי הדין אסף ביגר ואפרים אופק אהרון ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות', טוענת רשת כי יש לדחות על הסף את העתירה, שכן קשת לא התייחסה כלל בעתירתה לחובות בתחום התוכן, והתייחסה רק לחובות הקשורים בתמלוגים ובדמי זיכיון, וכי לא נכון להפריד בין השניים.

"קשת לא מגלה כי היא חייבת לרשות השנייה סכום הנאמד בכ-130 מיליון שקל בגין הפרה בוטה של חיוביה להפקות מסוג המכונה 'סוגה עילית' על-פי החוק", נכתב בתשובה לעתירה. "יובהר כי גם לרשת חוב בגין סוגה עילית בסך של 56 מיליון שקל. סך החובות של רשת אבסולוטית נמוך משמעותית מסך החובות של קשת".

רשת מעלה את הטענה לאור העובדה שקשת מציינת בבג"ץ שהגישה כי חובותיהם של רשת וערוץ 10 היו גבוהים משמעותית מחובותיה שלה.

עוד טוענת רשת כי אין באי-תשלום החוב שלה, לפי שעה, עניין לבית המשפט, וכי הנושא אמור להיות מטופל ברשות השנייה. כמו כן לטענתה, אין כל זכות לקשת להגיש בג"ץ בעניין זה.

קשת היא הזכיינית היחידה ששילמה את מלוא חובה לשנת 2011 בתחום דמי הזיכיון והתמלוגים. לעומתה, הזכיינים רשת וישראל 10 לא שילמו את חובן.

לאור אי-התשלום החליטה הרשות השנייה לחלט את הכסף, ואתמול (א'), לבקשת שר האוצר יובל שטייניץ, הוחלט לדחות את גביית הערבויות ב-45 ימים עד להשלמת דיוניה של ועדה שתדון בנושא עם בעלי המניות של ערוץ 10.

בתוך כך, ערוץ 10 ביקש מבית המשפט לדחות את תשובתו בעתירה זו.