עיכוב בתשלום המשכורות של עובדי "מעריב"

כמחצית מעובדי העיתון יקבלו את המשכורת שלהם באיחור של עד 5 ימים, אולם כל 2,000 עובדי העיתון יקבלו את המשכורת שלהם לפני ראש השנה

5 ימים לאחר החלטת דירקטוריון אי.די.בי להעביר 15 מיליון שקל ל"מעריב", ל"גלובס" נודע כי משכורותיהם של עד כמחצית מעובדי "מעריב" יעוכבו במספר ימים.

לדברי גורמים ב"מעריב", למרות העיכוב הצפוי בקבלת המשכורות, 2,000 עובדי החברה יקבלו את משכורתם לפני ראש השנה ולכל המאוחר עד ה-14 בספטמבר - איחור של כחמישה מימים מה-9 לחודש, תאריך קבלת המשכורת בעיתון. לדברי גורם ב"מעריב", העיכוב בקבלת המשכורת נובע אך רק מ"עניינים פרוצדוראליים", כהגדרתו.

משכורות של העובדים תלויות ב-15 מיליוני השקלים שדירקטוריון אי.די.בי. החליט ביום שישי האחרון להעביר למעריב, לטובת תוכנית הבראה לעיתון", מסביר הגורם. לדבריו, "אין בעיה עם הכסף מאי.די.בי., הוא יעבור אבל בגלל כל מיני עניינים משפטיים ופרוצדוראליים לוקח זמן עד שהעברת הכספים מתבצעת הלכה למעשה". בכל אופן, מוסיף הגורם, הכסף יועבר עד ה-13 לחודש זה, כך שהמשכורת ייכנסו לחשבונות הבנק של העובדים יום למחרת.

יש לציין כי מדובר בתקופה לחוצה מאוד לעובדים במשק, שכן ימים ספורים לאחר מכן מתחילה תקופת החגים. עובדים במעריב הביעו בשיחה עם גלובס את חששם מפני אי קבלת המשכורת במועד או בכלל. "עדיין לא ברור לי איך אני אקנה אוכל לחג. אין לי שום הבטחה שהמשכורת אכן תיכנס בזמן. אלו ימים מותחים מאוד לעובדי מעריב", אומר עובד העיתון ל"גלובס".